مسئول بسیج جامعه زنان تبریز در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

حفظ کرامت و منزلت زن مسلمان، رسالت اصلی بسیج جامعه زنان است

«کاظمی» گفت: حفظ کرامت و منزلت زن مسلمان و بهره‌گیری صحیح از استعداد‌های زنان در سطح کشور و حتی کل جهان اسلام، جزو اهداف و آرمان‌های بسیج جامعه زنان است و آن را وظیفه و رسالت اصلی خود می‌داند.
کد خبر: ۵۳۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۹ - 11August 2022

«مریم کاظمی» مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، اظهار داشت: بسیج جامعه زنان اولین و گسترده‌ترین تشکل مردمی در خصوص زنان محسوب می‌شود که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد شده و دایره فعالیت آن بسیار وسیع است و در تمام حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حضور فعال دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه تبریز افزود: زنان بسیجی در هر قشر و شغلی که باشند، طبق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، هر موقع که کشور نیاز به حضورشان داشته باشد، در صحنه حاضر می‌شوند و نقش خود را ایفا می‌کنند.

کاظمی با بیان اینکه انتقال تفکر بسیجی به نسل‌های آینده، اهم اهداف بسیج جامعه زنان است، گفت: بسیج جامعه زنان تلاش می‌کند تا براساس رهنمود‌های مقام عظمای ولایت، در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و نیز رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب گام بردارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه تبریز تاکید کرد: حفظ کرامت و منزلت زن مسلمان و بهره‌گیری صحیح از استعداد‌های زنان در سطح کشور و حتی کل جهان اسلام، جزو اهداف و آرمان‌های بسیج جامعه زنان است و آن را وظیفه و رسالت اصلی خود می‌داند.

وی با تأکید بر این‌که بسیج جامعه زنان از بطن مردم و در کنار مردم است، گفت: در دوران همه‌گیری بیماری کرونا شاید بتوان گفت فعال‌ترین قشری که به شکل داوطلبانه به این موضوع ورود کرد، زنان بسیجی بودند که با وجود خطر ابتلا به بیماری، در قالب کارگاه‌های تولید ماسک، تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به شبکه بهداشت از طریق اجرای طرح «شهید سلیمانی» به فعالیت پرداختند. این حضور مشابه سال‌های دفاع مقدس بود و زنان مومن و متعهد کشورمان، مقابله با این بیماری را صحنه مبارزه و جبهه نبرد تلقی کردند.

کاظمی ادامه داد: تشکیل گردان‌های «کوثر» در راستای آمادگی بانوان برای مقابله با مخاطرات طبیعی از قبیل سیل و زلزله و نیز دفاع از کشور، فراگیری آموزش‌های نظامی، کمک به زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار و برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت، از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه زنان است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه تبریز با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده‌ها از جمله موضوعات مهم امروز کشور است، گفت: تلاش می‌کنیم تا از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی در جهت کاهش نرخ طلاق، آموزش‌های مهارت‌های زندگی مشترک، تسهیل ازدواج و فرزندآوری به این امر کمک کنیم.

کاظمی درباره برنامه‌های گرامیداشت روز بسیج جامعه زنان، بیان داشت: انجام رزمایش و شروع به کار اکیپ‌های امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری نشست‌های بصیرتی و دیدار با خانواده‌های شهدا، مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت این روز است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار