هادی العامری درخواست مقتدی الصدر برای انتخابات زودهنگام را تأیید کرد

پس از درخواست رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، رئیس ائتلاف «الفتح» که به گفته منابع خبری به عنوان نماینده «چارچوب هماهنگی» انتخاب شده، این درخواست را تأیید کرد.
کد خبر: ۵۳۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴ - 04August 2022

هادی العامری درخواست مقتدی الصدر برای انتخابات زودهنگام را تأیید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف عراقی «الفتح»، بامداد امروز (پنجشنبه)، درخواست «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجدد در عراق را تأیید کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما برگزاری انتخابات زودهنگام را که سید مقتدی الصدر درخواست آن را کرد، تأیید می‌کنیم. انتخابات پیشین با شبهه‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این امر مسلتزم یک گفت‌و‌گوی فراگیر ملی برای مشخص کردن زمان، سازوکار، الزامات برگزاری و ایجاد فضایی مناسب برای یک انتخابات آزاد، بی‌طرف و شفاف است که اعتماد شهروندان به فرایند سیاسی را به حالت عادی بازگرداند».

این بیانیه پس از آن صادر شده است که رهبر جریان صدر در عراق، شامگاه چهارشنبه، اعلام کرد که گفتگو بی‌فایده است و باید یک انتخابات زودهنگام دیگر در عراق برگزار شود.

پایگاه خبری «بغداد الیوم»، روز گذشته، به نقل از یک منبع خبر داد که کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی در عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی»، هادی العامری را برای مذاکره با رهبر جریان صدر به عنوان نماینده خود انتخاب کرده و با هر تصمیمی که رئیس ائتلاف الفتح اتخاذ کند، موافقت خواهد کرد.

این منبع که اشاره‌ای نیز به نام او نشد، در این باره گفت: «گفت‌و‌گوی میان العامری و الصدر شاید طی دو روز آینده انجام شود».

هفته پیش، پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری در عراق امید‌ها برای تشکیل دولت جدید در این کشور زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی روز‌های گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها