مدیرعامل موسسه یاد یاران خبر داد؛

متبرک شدن لباس ۴۴ شهید کشور در حرم اهل بیت (ع) در عراق + تصاویر

عوض‌پور از متبرک شدن لباس ۴۴ شهید کشور به ضریح ائمه اطهار در اعتباب مقدسه عراق و ادامه طرح بوی پیراهن یوسف در میان زوار خارجی اهل بیت در عراق خبر داد.
کد خبر: ۵۳۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ - 04August 2022

خدیجه عوض‌پور مدیرعامل موسسه فرهنگی یاد یاران نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس پیرامون حضور پیراهن‌های متبرک شهدای کشور در عتبات عالیات در ادامه طرح «بوی پیراهن یوسف» اظهار داشت: تعدادی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در سفر زیارتی به کربلای معلی و اماکن مقدسه لباس‌های متبرک نظامی ۴۴ شهید مدافعان حرم، امنیت و دوران دفاع مقدس از سراسر کشور را با محوریت پرچم حرم حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) به حرم امیرالمومنین (ع)، سیدالشهدا (ع) و سایر ائمه در عراق برده و متبرک کردند.

عوض‌پور ادامه داد: طی آئینی در آینده جهت تبرک‌جویی خانواده‌های معظم شهدا به این پیراهن‌ها، به خانه شهدا رفته و هدیه معنوی متبرک شده در کربلا را تقدیم این عزیزان خواهیم کرد.

وی درباره برخورد عراقی‌ها درباره شهدای ایران گفت: در گذرگاه‌های بازرسی مامورین عراقی می‌پرسیدند قضیه این لباس‌ها چیست؟ وقتی می‌فهمیدند لباس‌های شهدای مدافعان حرم است، با عزت و احترام و بدون بازرسی ما را بدرقه می‌کردند و حتی عکس یادگاری نیز می‌گرفتند و به روح مطهر شهدا صلوات هدیه می‌کردند.

عوض پور ادامه داد: فضای معنوی خاصی در کاروان حاکم بود و حتی کاروان‌های دیگر استان‌های کشور که در کربلا بودند تقاضای اجرای طرح «بوی پیراهن حضرت یوسف» را داشتند. ما هم این فعالیت فرهنگی را حتی‌المقدور برای زوار خارجی نیز ارائه کردیم که مود استقبال ویژه عزیزان در کاروان‌ها قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها