معاون قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش:

پایه‌های مدرنیته در حال سست شدن است/ بشر هنوز نیاز به تعالیم الهی دارد

حجت‌الاسلام «دنیادیده» گفت: پایه‌های مدرنیته در حال سست شدن و فروپاشی است و بشر دارد متوجه این نکته مهم می‌شود که در کنار پیشرفت علمی و صنعتی، هنوز نیازمند تعالیم الهی است.
کد خبر: ۵۳۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰ - 04August 2022

پایه‌های مدرنیته در حال سست شدن است/ بشر هنوز نیاز به تعالیم الهی داردبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد دنیادیده» معاون قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز (پنج‌شنبه) با حضور در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، در جمع کارکنان این مرکز، با بیان اینکه انسان وارد عصر مدرنیته شده است، اظهار داشت: این عصر دین جدیدی برای انسان آورده است که اصلی‌ترین مولفه آن، جایگزین کردن انسان‌محوری به جای خدامحوری است؛ به‌طوری که اصالت به انسان داده شد.

حجت‌الاسلام «دنیادیده» ظهور اقتصاد سرمایه‌داری را حاصل «امانیسم» یا همان انسان‌محوری قلمداد کرد و گفت: در سایه دین جدید، تئوری مرگِ خدا مطرح شد و انسان با پیشرفت علم و کشف ناشناخته‌ها در فضای بی‌کران و اعماق زمین به جای حرکت به سمت خداشناسی، روز به روز از معنویت دور شد.

معاون قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، فردگرایی را یکی دیگر از ابعاد مدرنیته عنوان کرد و گفت: در این تئوری، عبادت خدا و دوست داشتن او در زندگی فردی و عبادت خدا در مسجد و کلیسا مشکلی ندارد؛ بلکه آن‌چه ممنوع است، تبلیغ خداباوری و ورود دین به عرصه اجتماع است.

وی اقتصاد سرمایه‌داری را دارای مولفه‌هایی همچون تولید، سود و مصرف عنوان کرد و گفت: در سایه ظهور چنین اقتصادی، مصرف‌گرایی در جامعه دامن زده شد و انسان محیط زیست را نابود کرد.

حجت‌الاسلام «دنیادیده» با تاکید بر ناکامی انسان در رسیدن به آرامش در مدرنیته، گفت: در کنار این ناکامی، اراده خداوند بر این قرار گرفت تا در قرن بیستم، انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و با تأیید پیشرفت علمی بشر در کنار خدامحوری، به الگوی کارآمدی از حاکمیت دینی تبدیل شود.

معاون قرآن، عترت و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش، هراس رژیم صهیونیستی از انقلاب اسلامی را به علت بازگشت دین به جایگاه اصلی خود در غرب آسیا عنوان کرد و گفت: پایه‌های مدرنیته در حال سست شدن و فروپاشی است و بشر دارد متوجه این نکته مهم می‌شود که در کنار پیشرفت علمی و صنعتی، هنوز نیازمند تعالیم الهی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار