پیکرشهید جبهه مقاومت سردار «عبدالله اسکندری» وارد شیراز شد

از ساعاتی پیش و همزمان با ششمین روز از ایام سوگواری سیدالشهدا، پیکر مطهر سردار بی سر سیدالشهدای مقاومت استان فارس، سردار «عبدالله اسکندری» در میان حزن و اندوه و استقبال گرم مردم شهیدپرور شیراز وارد زادگاهش شهر شیراز شد.
کد خبر: ۵۳۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ - 05August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، از ساعاتی پیش و همزمان با ششمین روز از ایام سوگواری سیدالشهدا، پیکر مطهر سردار بی سر سیدالشهدای مقاومت، سردار «عبدالله اسکندری» در میان حزن و اندوه و استقبال گرم مردم شهیدپرور شیراز وارد زادگاهش شهر شیراز شد و مردم شیراز در حالی که تصاویر این شهید گرانقدر را در دست داشتند نسبت به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای دشت کربلا و شهید جبهه مقاومت سردار «عبدالله اسکندری» ابراز احترام و ارادت کردند.

در این مراسم مسوولین استانی از جمله آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه استان فارس و امام جمعه شیراز، «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، برخی نمایندگان استان و جمع دیگری از مسئولان لشکری و کشوری حضور داشتند و مردم را همراهی کردند.

پس از آن پیکر مطهر این شهید گرانقدر جهت مراسم وداع با خانواده‌اش از سحرگاه جمعه (۱۴ مرداد) به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس خواهد رفت و خانواده شهید اسکندری پس از برگزاری مراسم دعای معنوی و پرفیض ندبه ساعت ۹ صبح با پیکر مطهر شهید خود وداع خواهند کرد و عصر روز جمعه پیکر سردار اسکندری به محل زندگی وی واقع در قصردشت منتقل خواهد شد و  مراسمی نیز از ساعت ۱۹ در محله سکونت این شهید والامقام برگزار می‌شود و سپس پیکر مطهر شهید ساعت ۲۱ به خیل عظیم عزاداران حسینی در هیئت «رهپویان وصال» ملحق می‌شود.

پیکر مطهر شهید اسکندری سپس صبح شنبه (۱۵ مرداد) از ساعت ۶:۳۰ میهمان صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی استان فارس در مرکز پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و یگان‌های نظامی ارتش، سپاه و فراجا به مقام والای این شهید مدافع حرم ادای احترام خواهند کرد و سپس از ساعت ۷:۴۵ وارد اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شده و مراسم وداع دیگری نیز در آن‌جا برگزار می‌شود.

پیکر مطهر شهید اسکندری روز شنبه ساعت ۲۱ به مسجد دانشگاه شیراز منتقل می‌شود و پس از برگزاری مراسمی در مسجد دانشگاه شیراز، رهسپار «مرودشت» خواهد شد.

 روز یک‌شنبه از ساعت ۸:۳۰ نیز پیکر شهید اسکندری وارد «لامرد» شده و پس از برگزاری مراسمی در این شهر، ساعت ۱۶:۳۰ به «کوار» تشییع می‌شود و سپس همزمان با نماز مغرب و عشا نیز مراسم وداع با پیکر این شهید والامقام در حسینیه «عاشقان ثارالله» برگزار خواهد شد و شامگاه یک‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ نیز مراسم دیگری نیز توسط هیات رزمندگان اسلام در حرم سید علاالدین حسین (ع) جهت گرامیداشت این اسوه اخلاق و ایثار برگزار می‌شود.

در نهایت پیکر مطهر شهید اسکندری پس از تشییع در شهر‌ها و مراکز مختلف استان فارس، روز دوشنبه ۱۷ مرداد مصادف با عاشورای حسینی، از ساعت ۹ صبح با حضور خیل عظیم دوستداران ولایت و شهادت، از میدان «شهدا» شیراز به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار