شهردار شیراز:

شهید اسکندری الگویی لایق و ماندگار برای نسل جوان امروز است

«اصنافی» در پیامی ضمن دعوت از مردم فهیم و دیندار شیراز برای حضور در مراسم تشییع سردار شهید «عبدالله اسکندری» در عاشورای حسینی گفت: شهید اسکندری الگویی لایق و ماندگار برای نسل جوان امروز است.
کد خبر: ۵۳۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ - 05August 2022

به گزارش دفاع‌پرس، «سید احسان اصنافی» شهردار شیراز در پیامی ضمن قدردانی از حضور همیشگی مردم ولایتمدار و دیندار شیراز در بزنگاه‌های تاریخی در پیامی اظهار داشت: شهدا شمع محفل بشریت‌اند و به خود می‌بالیم که در اثنای عاشورای حسینی در آیین تشییع پیکر مطهر شهید اسکندری، سرداری شرکت می‌کنیم که نامش موجب افتخار و یادش سرچشمه‌ امید و معنویت و حضورش الگویی لایق و ماندگار برای نسل جوان امروز است.

وی در ادامه افزود: سردار شهید پاسدارحاج عبدالله اسکندری پس از سالیان متمادی مجاهدت در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل به آرزوی قلبی‌اش که همانا شهادت بود نائل شد و همچون مقتدایش، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرش بر نیزه‌ عداوت دشمنانِ زبون رفت.

شهردار کلانشهر شیراز از شهید اسکندری به عنوان الگویی لایق و ماندگار برای نسل جوان یاد کرد و بیان داشت: شهادت سردار بزرگ اسلام را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همشهریان ولایتمدار شیرازی و به ویژه خانواده‌ معزز ایشان تسلیت و تهنیت عرض‌نموده و از خداوند حی قیوم شکیبایی و صبری زینبی را برای بازماندگان وی مسئلت دارم.

اصنافی در بخش دیگری از سخنانش رشادت‌های شهید اسکندری را یادآور مجاهدت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: اینک که پیکر پاک و مطهر این مجاهد فی سبیل‌الله، ایثارگر مدافع حرم عشق، محافظ اقتدار، شکوه و امنیت ملی و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به وطن خویش بازگشته با آغوشی باز از عطر حضور نورانی‌اش استقبال می‌کنیم و در سومین حرم اهل‌‌بیت عصمت و طهارت تشییع خواهد شد.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش از مردم ولایتمدار شیراز خواست تا همچون همیشه مقام شامخ شهدا را ارج نهاده و با حضور پررنگ خود به معاندان و بدخواهان زبون و فرومایه‌ی اسلام و ایران نشان دهند که مذهب عشق و فداکاری مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و راه شهدا همواره پر رهرو و پر برکت خواهد بود.

 پیکر مطهر شهید اسکندری پس از تشییع در شهر‌ها و مراکز مختلف استان فارس، نهایتاً روز دوشنبه ۱۷ مرداد مصادف با عاشورای حسینی، از ساعت ۹ با حضور خیل عظیم دوستداران ولایت و شهادت، از میدان «شهدا» شیراز به سمت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

پیش از این سید احسان اصنافی از آمادگی شهرداری شیراز برای برگزاری هر چه بهتر مراسم تشییع و تدفین سردار شهید حاج عبدالله اسکندری در عاشورای حسینی خبر داده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها