فرمانده نیروی قدس سپاه:

شاگردان مکتب شهدا در نقاط مقاومتی دنیا تکثیر شده‌اند/ از خباثت‌های آمریکا و اسرائیل غافل نمی‌شویم

سردار «قاآنی» گفت: هیچ‌گاه از خباثت‌ها و جنایت‌های آمریکا بر مردم خودمان و مظلومین منطقه و رژیم جنایتکار صهیونیستی که این‌همه انسان مظلوم را کشته و هر روز جنایت می‌کند، غافل نمی‌شویم.
کد خبر: ۵۳۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 06August 2022

شاگردان مکتب شهدا در نقاط مقاومتی دنیا تکثیر شده‌اند/ از خباثت‌های آمریکا و اسرائیل غافل نمی‌شویمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه گذشته (جمعه) در مراسم وداع با پیکر‌های مطهر شهیدان مدافع حرم «رحیم کابلی»، «محمدامین کریمیان» و «مصطفی تاش‌موسی» که در بوستان «ولایت» ساری برگزار شد، با بیان این‌که وجود مبارک سه شهید ارزشمند، این گهر‌های کشف‌شده جدید، در این ایامی که متعلق به سالار شهیدان (ع) است، پیشینه ارزشمند مردم قهرمان و ولایتمدار و حسینی مازندران را اثبات می‌کند، اظهار داشت: این شهیدان همچنانی که آرزو می‌کردند در کنار سالار شهیدان باشند، در عمل نیز در کنار ایشان بودند و بهترین‌های خود را در مسیر حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) تقدیم کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه این‌روز‌ها طراوت حسینی بیش از همیشه سراسر استان مازندران و بلکه به وجود مبارک این استان، سراسر کشور را معطر کرده است، افزود: این شهدای عالی‌مقام عنوان کلی‌شان «شهدای مدافع حرم» است؛ اما پیشینه مدافع حرم بودن استان مازندران بیش از این‌هاست.

سردار قاآنی ادامه داد: وجود مبارک بیش از هزار و ۴۰۰ امامزاده‌ای که همه فرزندان ائمه معصومین (ع) بودند و در این سرزمین حضور داشتند و این‌جا ترک دنیا کرده‌اند، نشان می‌دهد که این جغرافیا مدافع حرم و فرزندان حرم بوده و در سخت‌ترین دوره‌ها مأمن و پناهگاه فرزندان رسول‌الله (ص) بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه اضافه کرد: مردم ولایت‌مدار و تابع ائمه معصومین (ع)، نه‌تنها در این جغرافیا وظیفه دفاع از حرم و فرزندان معنوی رسول‌الله (ص) را داشتند؛ بلکه مردم این سرزمین در طول تاریخ، در هر نقطه‌ای از این جغرافیا که لازم بوده است، برای دفاع از اسلام می‌رفتند و می‌روند.

وی به وجود تعداد بسیار زیاد ایرانی‌ها در یمن اشاره کرد و گفت: این‌ها بیش از هزار سال پیش به کمک مردم یمن رفتند که عمده آن مردم، از خاک پاک مازندران هستند و بخشی از مردم عرب‌زبان یمن فامیل دیلمی دارند و آن‌ها کسانی هستند که کنار اجداد با خیر و برکت شما زندگی می‌کردند که برای دفاع از اسلام، در این سرزمین‌ها حضور پیدا کردند و این پیشینه استان ولایت‌مدار مازندران است.

سردار قاآنی با اشاره به نقش لشکر خط‌شکن ۲۵ کربلا در دفاع مقدس، از صحرای گرم خوزستان و اروندرود تا ارتفاعات سر به فلک کشیده کردستان، افزود: با این سابقه درخشان، این ولایی بودن و حسینی بودن استمرار پیدا خواهد کرد تا پیش‌قراولان سربازان امام زمان (عج) از این استان ولایت‌مدار باشند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز سرمایه و پیشینه استان مازندران، تقدیم بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دفاع مقدس و ۴۳ شهید دفاع از حرم است، تصریح کرد: این شهدای عالی‌مقام نه‌تنها برای ارزش‌های دینی و جغرافیانی این کشور محکم ایستادند و بهترین‌ها را تقدیم کردند تا عزت و ارزش‌های‌ خود را حفظ کنند؛ بلکه در استمرار این فداکاری قهرمانانه و عزتمدارانه، توانستند این فرهنگ متعالی زندگی با عزت و مردن با عزت و از دنیا رفتن با عزت را به دیگر ملت‌ها هم درس دهند.

شهدا مصداق عملی «هیهات من الذله» هستند

سردار قاآنی اظهار داشت: این شهدای عالی‌مقام که در مکتب امام خمینی (ره) سرباز بودند، برای تربیت دیگران در سراسر عالم استاد بودند و امروز به برکت وجود شهدای عالی‌مقام شما، در سراسر عالم همه انسان‌هایی که به‌دنبال زندگی عزتمدارانه هستند و می‌خواهند عزیز زندگی کنند، ولو فشار‌های سخت قدرت‌های بزرگ روی آن‌هاست، اما با الهام گرفتن از این شهدا، هر کدام یک جبهه‌ای باز کردند و با همان سبک و سیاق عزتمدانه، زندگی‌شان را با عزت اداره می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها در اوج محرومیت و مظلومیت ایستاده‌اند و هرروز با به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ، حکومت‌ها و قدرت‌های بزرگ را به عقب می‌زنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه امروز حادثه آمل در اذهان مردم استان مازندران و کشور و دنیا وجود دارد، گفت: مردم جنگ را از درون کوچه‌ها و خانه‌ها و خیابان‌ها شروع کردند و علی‌رغم توطئه همه دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی کودک‌کش، هرروز یک خاکریزی را با اقتدار تصرف کرده و دشمن را مرحله به مرحله عقب راندند.

وی با بیان اینکه فرزندان این مرز و بوم امروز در کنار دریای مدیترانه و دریای سرخ، هم از ملت‌های مظلوم و هم با اقتدار از حیثیت اسلام  دفاع می‌کنند، تأکید کرد: این مسیر ارزشمند کسانی است که با اتکاء به خداوند تبارک و تعالی و ائمه معصومین خصوصاً حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، آن را پیش روی خود قرار دادند و به احکام و روش سنت اباعبدالله (ع) عمل کرده و این‌جور با عزت مرحله به مرحله جلو رفتند تا مرز‌های ماورای کشور‌های اسلام رسیدند و هم دفاع عزتمدارانه را به دیگران آموختند و هم خودشان قهرمانانه در کنار آن‌ها ایستادند و برادرانه و خالصانه با دشمنان جنگیدند. 

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم از شهید «رحیم کابلی» تا شهید «محمدامین کریمیان» و شهید «مصطفی تاش‌موسی»، دارای این فرهنگ بودند و چندین هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر، به وظیفه دینی خود عمل کردند، تا هم از نظام و مبنای عزتمندانه آن دفاع کنند و هم از مظلومینی که مورد تهاجم قرار گرفته بودند؛ این‌ها فرزندان معنوی واقعی سالار شهیدان هستند.

سردار قاآنی عنوان کرد: اگر ما در طول محرم و صفر، نام مبارک حضرت اباعبدالله (ع) را گرامی می‌داریم و در مجالس عزا شرکت می‌کنیم و به سینه می‌زنیم، برای این است که این حماسه عزتمندانه و درس بزرگی که در الفاظ مختلف مانند «هیهات من الذله» از لب‌های مبارک ائمه معصومین و در رأس آن‌ها سالار شهیدان (ع) به ما رسیده است، فراموش نشود و الحمدالله فراموش نشده است و مصداق عملی‌اش این شهدای عالی‌مقام هستند.

وی اضافه کرد: درس عزتمدارانه در کلاس‌های مختلف، در سرزمین‌های مختلف اسلامی به جلوداری و استادی شهدای عالی‌مقام برقرار است و در هر نقطه جغرافیایی، هرکدام از قدرت‌های بزرگ که تهاجم کنند، تنها مردانی در مقابل آن‌ها می‌ایستند که هم‌طراز با شهدا، با فرهنگ آن‌ها آشنا شدند و مکتب امامین انقلاب اسلامی را در عمل و اقدام شهدا دیده‌اند و از آن درس گرفته‌اند و مقاومت را معنای عملی کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان داشت: امروز مردانی که در مقابل آمریکای جنایتکار و صهیونیسم کودک‌کش در سراسر جهان می‌ایستند، کسانی هستند که درس از این مکتب گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در استمرار راه ایشان، دفاع از سرزمین فلسطین و مردم مظلوم آن را به‌عنوان یک وظیفه اعلام کردند و با صدای بلند و رسا در مقابل همه رسانه‌های دنیا اعلام کردند که ما از همه مظلومینی که مورد تهاجم رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند، دفاع می‌کنیم.

سردار قاآنی با اشاره به نبرد «سیف‌القدس»، تصریح کرد: در جغرافیای محدودی به نام «غزه» با عرض شش‌هفت کیلومتر و حدود ۵۰ کیلومتر طول، متراکم‌ترین قطعه جغرافیایی از نظر جمعیت در روی کره زمین که هر کجا ار خمپاره‌ای بیفتند، تعداد زیادی انسان را مورد تعرض خود قرار می‌دهد و سال‌ها در محاصره هم هست، وقتی عملیات «سیف‌القدس» رخ داد، برای اولین‌بار این مظلومین طول تاریخ، دشمن تا بن دندان مسلح را تهدید و زمان تعیین کرده و دقیقاً سر زمان حمله کردند و اولین موشک‌های خود را به مرکز حاکمیت دشمن در تل‌آویو زدند.

وی با بیان این‌که این‌ها پرورش‌یافته در فرهنگ شهدا هستند، گفت: اجداد آن‌ها سال‌های متمادی این‌جا جنگیدند؛ ولی هیچ‌وقت به این کانون قوت و قدرت نرسیدند؛ چون دارای فرهنگ متعالی که بنیادش متعلق به شهدا و امام هست، نبودند و امروز که این‌طور فداکارانه در این میدان، با عزت می‌جنگند و در طول دوره زمانی 12 روزه بیش از 3 هزار موشک را به طرف دشمن خود شلیک می‌کنند، در حالی‌ است که عمده این موشک‌ها در جغرافیای محاصره‌شده ساخته شده و از این جغرافیایی که ده‌ها هواپیمای بدون سرنشین و دوربین‌های بسیار قوی کنترل می‌کند، بخش قابل توجهی از موشک‌ها از زیر زمین شلیک می‌کنند و هجمه می‌کنند به دشمن صهیونیستی که تمام امکانات دنیا در اختیارش است.

شهدای مدافع حرم در مسیر حسینی گام برداشتند

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان داشت: شهدا درس‌دهندگان و اساتید یک مکتبی هستند که شاگردان آن مکتب در هر نقطه مقاومتی دنیا، در یمن، سوریه، فلسطین و لبنان تکثیر شده‌اند.

وی با اشاره به شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله لبنان، تصریح کرد: حزب‌الله قهرمان به رژیم صهیونیستی که همه امکانات دنیا در اختیارش است، اعلام کرد که یک نفر از رزمندگان ما را شهید کردید، یک نفر از شما را به هر شکل ممکن خواهیم کشت؛ لذا پس از آن شاهد بودیم که بیش از پنج ماه در طول این جبهه طولانی سرزمین اشغالی، نه‌تنها با چشم، که حتی با دوربین هم یک نفر نظامی پیدا نکردند تا مورد تهاجم قرار دهند و تمام این رژیم افراد نظامی‌اش را از چشم حرب‌الله دور نگه می‌داشت که حزب‌الله نتواند آن یک نفر را بکشد.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها هرکجا یک شهرکی را غصب می‌کنند، دور تا دور آن را دیوار‌های بتنی می‌کشند که امنیت داشته باشند؛ ولی حداقل در هر ۱۵ یا ۱۶ روز، علیه صهیونیست‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی عملیات می‌شود و تمام این‌ها را این بچه‌های مظلوم فلسطینی در داخل و عظمت‌آفرینان حزب‌الله در بیرون به‌وجود می‌آورند؛ این‌ها استمرار راه شهدای عالی‌مقام است.

سردار قاآنی با بیان اینکه این مسیری که حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) باز کردند، بخش قابل توجهی از جوانان، در این مسیر مفتخر به شهادت شدند، خاطرنشان کرد: خداوند یک حدی از حیات را برای انسان مقرر کرده است و چه بهتر این‌که آخرین نفس و آخرین صفحه زندگی با مهر «شهادت» بسته شود و این موصوع، هم برای شهید و خانواده شهدا افتخار است و هم برای ما که ادامه‌دهنده مسیر شهدا هستیم و بدانیم که اگر درست زندگی کنیم و در مسیر حضرت اباعبداالله (ع) حرکت کنیم، شهادت قسمت ما هم خواهد شد.

وی تأکید کرد: دشمنان ما خصوصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی بدانند که ما در هر عرصه‌ای در میدان مقاومت، با فرزندان هر مرز و بوم، در مسیر مقاومت حرکت می‌کنیم که قدم به قدم عزت و سربلندی در آن وجود دارد و موج می‌زند.

رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: هیچ‌گاه از خباثت‌ها و جنایت‌های آمریکا بر مردم خودمان و مظلومین منطقه و رژیم جنایتکار کودک‌کش که این‌همه انسان مظلوم را کشته و هرروز یک جنایتی می‌کند، غافل نمی‌شویم و تمام جنایت‌ها را در دقترشان می‌نویسم و هرچند پاسخ‌شان را در زمان کوتاهی می‌گیرند؛ ولی هرکدام‌شان که باقی بماند، برایش برنامه‌ریزی می‌کنیم و قدم به قدم جلو می‌رویم و امروز به صحنه‌ای رسیده‌ایم که رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال است.

سردار قاآنی بیان داشت: رژیم صهیونیستی چهار مرحله انتخابات برگزار کرد و نتوانست یک دولتی که یک‌سال استمرار پیدا کند، تشکیل دهند و هر روز دعوا و درگیری در درون دولت و مجلس و سیستم جکومتی‌شان برقرار است و ضریب امنیتی هرروز در این رژیم افول می‌کند.

وی افزود: در مقابل آن، امروز فرزندان قهرمان حزب‌الله و رزمندگان فلسطینی دارند برنامه‌ریزی می‌کنند تا در زمان مناسبی بتوانند آخرین ضربات را بر پیکر پوسیده رژیم صهیونیستی وارد کنند و با از بین بردن این رژیم جنایتکار، آرزوی امام خمینی (ره) که اراده و خواسته‌اش بر این بود تا این رژیم از روی صفحه جغرافیا محو شود را محقق کنند.

سردار قاآنی عنوان کرد: ما هم به‌عنوان یک نظام اسلامی، همچون گذشته پشتیبان آن‌ها هستیم و هرروز در جلو رفتن آن‌ها و قدم‌های بلندشان هرچه که در توان داریم، کمک می‌کنیم و اگرچه به حول و قوه الهی، هم در درون سرزمین‌های اشغالی و هم در غزه و هم در لبنان، فرزندان اسلام ظرفیت‌های بسبار خوبی برای اینکه مستقلا بتوانند نیازمندی‌های خود را برطرف کنند، پیدا کرده‌اند، این موضوع برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار کشنده است.

وی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی خود را به آتش می‌کشانند برای اینکه نمی‌توانند در مقابل این قهرمانی که تربیت‌شده مکتب امامین انقلاب اسلامی هستند و در مکتبی که شهدا معلم و استاد آن مکتب بوده‌اند و پرورش یافته‌اند، مقاومت کنند.

سردار قاآنی گفت: این راه پر افتخار مقاومت در ایران اسلامی و در همه سرزمین‌های اسلامی، خصوصاً نقاطی که آمریکا و رژیم صهیونیستی مورد تعرض خود قرار داده‌اند، است؛ لذا به حول و قوه الهی این مسیر با افتخار و با عزت، با تأسی به سالار شهیدان ابا‌عبدالله‌الحسین (ع) ادامه پیدا خواهد کرد و این حکومت درخشان الهی ان‌شاءالله به دست امام زمان (عج) تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار