جانباز «خلج» به خیل شهدا پیوست

جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس «خلج» در آستانه تاسوعای حسینی در یکی از بیمارستان‌های تهران دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.
کد خبر: ۵۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 06August 2022

جانباز «خلج» به خیل شهدا پیوستبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمودعلی خلج» جانباز کربلا‌های ایران که گوش به فرمان حسین زمان برای دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده بود، پس از سال‌ها تحمل رنج مجروحیت سرانجام در آستانه تاسوعای حسینی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

این جانباز سرافراز هم مانند سایر جانبازان دوران دفاع مقدس، درس صبر، استقامت، شجاعت، بصیرت و اطاعت از ولایت را از علمدار کربلا آموخت و در طول ۳۵ سال بر رنج مجروحیت صبوری کرد و پای ارزش‌های شهدا ایستاد و سرانجام روز گذشته به یاران شهیدش پیوست.

وی در ۱۹ سالگی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و برای اولین بار در بهمن سال ۱۳۶۵ منطقه شلمچه عملیات کربلای ۵ بر اثر موج انفجار از ناحیه سر و کمر مجروح شد.

خلج دوباره راهی جبهه‌ها شد و این بار در مرداد سال ۱۳۶۶ بر اثر اصابت ترکش در منطقه ماهوت قطع نخاع شد و به درجه جانبازی نائل آمد و اکنون در مرداد سال ۱۴۰۱ بعد از ۳۵ سال صبر بر رنج مجروحیت به درجه شهادت رسید.

مراسم تشییع این جانباز والامقام فردا (یکشنبه) در روز تاسوعای حسینی که به نام بزرگ جانباز کربلای حسینی حضرت ابالفضل العباس (ع) است، برگزار و پیکر مطهرش در جوار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم آرام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار