«دریادلان» روایتی از دلاوری‌های غواصان خط شکن

نمایش «دریادلان» که روایتی از دلاوری‌های غواصان خط شکن است، با استقبال بی نظیر مردم در نمایشگاه «داستان ایستادگی» بوستان کوهسنگی برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ - 28September 2015

«دریادلان» روایتی از دلاوری‌های غواصان خط شکن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، نمایش «دریادلان» روایت گری دلاوریها و رشادت غواصانی است که در سالهای دفاع مقدس همچون پاسبانان بر دراب های خلیج فارس و اروند رود و در برابر تجاوزات دشمن بعثی صف آرایی کردند و اجازه کم شدن یک قطره از آبهای کشور را ندادند.

نمایشگاه «داستان ایستادگی» که از 25 شهریور ماه لغایت ششم مهرماه در ضلع جنوبی بوستان کوهسنگی در حال برگزاری است هرشب شاهد حضور پر شور و استقبال مدم به ویژه اقشار جوان است.

حضور پرشو جوانان در نمایشگاه

یکی از نکات بارز این نمایشگاه حضور گروههای مختلف مردم در ردههای سنی است که خود نشان از علاقه مندی جوانان این مرز وبوم به شنیدن روایات دفاع مقدس دارد.

نمایش «دریادلان» که روایتی از دلاوریهای غواصان خط شکن است هم با جمعیت زیادی از مردمی که برای تماشا ایستاده بودند مواجه بود.

پس از اجرای بسیار زیبای این نمایش که توسط بسیجیان خط امام و برخی از نیروهای تحت امر یگان ویژه خراسان رضوی اجرا شد، نظر برخی از حاضرین و شاهدین این نمایش را جویا شدهایم.

محمد حسن حسینی دانشجوی پزشکی در خصوص این نمایش به خبرنگار ما گفت: تاکنون تصمیم داشتم بلافاصله پس از فارغ التحصیلی کشور را ترک کرده و به کشور دیگری برای زندگی بروم اما مفاهیمی که امروز در این نمایش به من القا شد کمی مرا برای ترک میهنم مردد کرد.

«دریا دلان» تلنگری برای یادآوری رشادتهای شهیدان

وی افزود: شاید بنده به عنوان یک جوان دهه دوم انقلاب نیاز مبرمی به این تلنگرها و نمایشها داشته باشم، بنابراین انتظار میرود تا مسئولان امر برای فرهنگ سازی همین رشادتهایی که ما امروز در قاب نمایش به چشمهای خود دیدیم در جامعه تلاش کنند.

حسینی تاکید کرد: شاید هیچگاه نتوان این تلاشها را در قاب تصویر نشان داد یا بازسازی کرد اما خلق چنین صحنههایی آن هم در این فضای بزرگ یک کار بسیار بزرگ و ارزشمند است.

هادی خیر خواه که همراه همسر و فرزندانش برای تماشای این نمایش آمده بود هم پس از تماشای این نمایش اظهار داشت: بنده خود در دوران دفاع مقدس حضور داشتهام و همیشه به دنبال یافتن فضایی بودم تا رشادتها و فضای جنگ را به فرزندانم نشان دهم.

غواصان مظلومترین قشر در جنگ

وی افزود: در زمان جنگ غواص بودم و فکر میکنم که مظلومترین قشر در جنگ غواصانی بودند که همواره با ذکر شهادت در آبها به دل دشمن یورش میبردند.

خیرخواه با قدردانی از تمامی زحمات دست اندر کاران برگزرای این نمایش گفت: قطعاً این نمایش یکی از نیازهای نمایشگاه دفاع مقدس امسال بود.

علی خیرخواه فرزند بزرگ این جانباز هشت سال دفاع مقدس هم بیان کرد: من با داشتن پدری با این رشادت افتخار میکنم و خوشحالم که امروز با وی در کنار این یادمانهای دفاع مقدس هستم.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس نشان دهنده رشادتهای افرادی است که آینده ما نسل جوان برای آنها اهمیت داشته است و من به این دلیل از تمامی کسانی که جان و مالشان را برای ساختن آینده ای روشن برای ما خرج کردهاند، تشکر میکنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار