جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شخصیت والای شهیدان بابایی و لشگری برگرفته از فرهنگ عاشورا بود

امیر سرتیپ هادیان گفت: الگوی رفتاری شهیدان بابایی و لشگری در زندگی شخصی و اجتماعی از لحاظ ایثار، شجاعت، اخلاق و بصیرت از فرهنگ و حماسه عاشورا نشأت گرفته و با آن درآمیخته بود.
کد خبر: ۵۳۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ - 06August 2022

شخصیت والا و اخلاقی شهیدان بابایی و لشگری برگرفته از فرهنگ عاشورا بودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد شهادت امیر سرلشکر خلبان «عباس بابایی» و سیزدهمین سالروز شهادت امیر سرلشکر «حسین لشگری»، اظهار داشت: شهید سرلشکر بابایی و شهید سرلشکر لشگری بزرگمردانی بودند که در مکتب عاشورا پرورش یافتند و در طول زندگی پربار و پر برکت خود دست از پیکار و مجاهدت برنداشتند تا به دیدار معبود خود شتافتند.

وی با بیان اینکه این شهدای گرانقدر از عاشقان و دوست‌داران واقعی اهل بیت (ع) و به‌ویژه امام حسین (ع) بودند، افزود: الگوی رفتاری شهیدان بابایی و لشگری در زندگی شخصی و اجتماعی از لحاظ ایثار، شجاعت، اخلاق و بصیرت از فرهنگ و حماسه عاشورا نشأت گرفته و با آن در آمیخته بود.

جانشین فرمانده نهاجا با بیان اینکه شهید بابایی خود را وقف انقلاب می‌کرد، تصریح کرد: این شهید والامقام، انسانی وارسته‌ و فرماندهی شجاع، صبور و از خود گذشته بود که همواره برای رضای خدا و خشنودی حق تعالی قدم برداشت. تواضع و فروتنی، ساده‌زیستی، تصمیم‌گیری صحیح و مناسب در شرایط مختلف، مردم‌داری، روحیه نظم و انضباط و انقلابی بودن از خصوصیات اخلاقی برجسته این شهید گرانقدر بود.

امیر هادیان با بیان اینکه شهید لشگری نیز الگو و مظهر ایمان، وحدت، صبر، مقاومت و استقامت است، خاطرنشان کرد: اگر رشادت‌ها و جانفشانی شهدا، جانباران و ایثارگران نبود، امروز ما در آرامش نبودیم و به برکت وجود همین شهداست که ایران اسلامی دارای اقتدار و استقلال در همه ابعاد است و جوانان ما باید این شهدا را سرمشق، الگو و اسوه خود در کارها و زندگی قرار دهند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار