مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

خوزستان سرزمین وصال مادری با استخوان های فرزندش خواهد بود

سردار مرادحاجتی گفت: به امید خدا و با توکل و توسل به خون شهدا در شامگاه پنج شنبه 20 مردادماه بعد از نماز مغرب و اعشا در اهواز به استقبال خانواده شهید پوردل می رویم. آری، خوزستان سرزمین وصال مادری با استخوان های فرزندش خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۸۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵ - 06August 2022

بزودی در اهواز میزبان خانواده شهید «پرویز پوردل» خواهیم بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه مشترک با فرمانده انتظامی خوزستان و مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران از برنامه ریزی جهت تشکیل ستاد استقبال از خانواده شهید «پرویز پوردل» خبر داد.

وی در این جلسه ضمن هماهنگی تلفنی با خانواده شهید و مسئولین فراجا اظهار داشت: به امید خدا و با توکل و توسل به خون شهدا در شامگاه پنج شنبه 20 مردادماه بعد از نماز مغرب و اعشا به استقبال خانواده شهید پوردل می رویم.

سردار مرادحاجتی گفت: لحظه دیدار مادر سالخورده شهید با استخوان ها و مزار پسر رشیدش بیش از آن که شنیدنی باشد، دیدنی است. لحظه ای که دنیایی از غم و شادی را با هم دارد و ما خوزستانی ها مثل همیشه باید چنان استقبالی از این خانواده داشته باشیم که متوجه شوند فرزندشان، فرزند و برادر ما هم هست و آن ها را با محبت و تکریم مان قانع کنیم که شهید دلبندشان را در مشهد شهدای وطن نگه دارند و افتخار میزبانی از این جوان حماسه ساز را از ما نگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: سردار صالحی عزیز و همه عزیزان نیروی انتظامی خوزستان مثل همیشه در کنار ما خواهند بود چرا که این شهید عزیز از یگان ناجا بوده و متعلق به این سبزپوشان مقتدر امنیت است و مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز تمام توان خود را برای میزبانی شایسته از مادر شهید و خانواده اش مهیا خواهند کرد.

وی یادآور شد: در همین راستا کمیته هایی تشکیل می شود تا بتوانیم از همه ظرفیت های اهواز از جمله مجموعه شهرداری و هیئت های مذهبی استان هم بهره ببریم تا میزبان خوبی برای این مادر سالخورده و خانواده اش باشیم.

به گزارش دفاع پرس؛ شهید «پرویز پوردل» ساکن اسلامشهر استان تهران و از نیروهای ژاندارمری سابق بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس به سربازی اعزام شد و در دوران خدمت همراه با دیگر رزمندگان اسلام به جبهه رفت. شهید پوردل در روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۶۷ به فیض شهادت نائل آمد ولی پیکر پاکش در منطقه باقی ماند و جاویدالاثر شد.

پس از چندین سال غم فراق و غربت، پیکر مطهر شهید «پرویز پوردل»، با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد و به‌عنوان شهید گمنام در اهواز آرام گرفت. حالا پس از گذشت ۳۴ سال از زمان شهادت، هویت پیکر مطهر این شهید والامقام از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

این شهید والامقام همراه با یک شهید دیگر به‌عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در سال ۱۳۹۹ با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و جمعی از کارکنان شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران در محوطه این شرکت به آغوش خاک سپرده شد تا محفلی برای دلدادگان راه شهادت باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار