فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس:

سردار «اسکندری» پیرو راستین مکتب حسینی بود

سردار «رودکی» گفت: سردار «اسکندری» پیرو راستین مکتب حسینی بود و این مکتب فداکاری برای حفظ دین و قرآن را مهمترین درس برای خود می‌داند و در عمل نیز به آن پایبند است.
کد خبر: ۵۳۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 06August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «محمد نبی رودکی» فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس امروز در مراسم وداع کارکنان بنیاد شهید استان فارس با پیکر مطهر سردار شهید «عبدالله اسکندری» مدیرکل اسبق بنیاد شهید فارس که در معراج الشهدای فارس برگزار شد، با بیان اینکه شهید اسکندری تربیت‌یافته مکتب امام خمینی (ره) و همیشه تابع امر ولایت امام و رهبری بود، اظهار داشت: سردار اسکندری پیرو مکتب حسینی بود و این مکتب فداکاری برای حفظ دین و قرآن را مهمترین درس برای خود می‌داند و در عمل نیز به آن پایبند است.

وی با اشاره به همزمان شدن ورود پیکر مطهر این سردار گرانقدر با ایام دهه محرم و تشییع و تدفین آن در روز عاشورا گفت: سردار اسکندری رهرو راستین امام حسین (ع) بود و در آخر نیز همچون شهدای کربلا سرش با نیزه به عرش اعلی رفت و همچون شهدای کربلا در روز عاشورا به دیار محبوب ازلی شتافت.

سردار رودکی در ادامه با اشاره به هشت سال حضور سردار اسکندری در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گفت: ما دفاع مقدس را با نگاه به عاشورا پیروز شدیم و در دوران دفاع مقدس آسیب‌پذیری دشمن با تمام قدرت و توان شیطانی‌اش مشخص شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: دشمن سپس داعش را تشکیل داد تا انقلاب و این ملت را که ملت امام حسین (ع) هستند، نابود کند و با اینکه آمریکای جنایتکار، داعش را پرورش داد تا ملت ایران و شیعه و اسلام ناب محمدی را از بین ببرد، اما سردار «سلیمانی‌»ها و سردار «اسکندری‌»ها نگذاشتندکه دشمن به خواسته‌ خود برسد و در این راه، ایثارگرانه همچون سیدالشهدا (ع) به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به درس‌هایی که از عاشورا می‌توان گرفت، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین درس عاشورا داشتنِ دانش و بصیرت در یاری ولی خدا و دفاع از دین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها