عطوان:

آغاز سیف القدس-۲؛ صهیونیست‌ها زمان رفتن از فلسطین را نزدیک می‌بینند

تحلیلگر سرشناس جهان عرب بر این باور است که با آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، عملا آغاز عملیات شمشیر قدس-۲ آغاز شده است؛ عملیاتی که ادامه اشغالگری در فلسطین را بسیار دشوار خواهد کرد.
کد خبر: ۵۳۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ - 06August 2022
آغاز سیف القدس-۲؛ صهیونیست‌ها زمان رفتن از فلسطین را نزدیک می‌بینندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، از مجموع ۱۶۰ موشکی که جنبش جهاد اسلامی فلسطین به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه شلیک کرد، نیمی از آن رهگیری نشد و این مسئله، یک دستاورد بزرگ در سطوح نظامی و روانی است؛ زیرا تداوم شلیک موشکها، باعث نگرانی و ترس فزآینده در بین صهیونیست‌ها می‌شود و به این نتیجه می‌رسند که زمان رفتن از فلسطین، نزدیک شده است.
 
عبدالباری عطون تحلیلگر مسائل سیاسی با مقدمه فوق به ابعاد مقابله جهاد اسلامی با حملات صهیونیست‌ها پرداخت و نوشت، جهاد اسلامی بخش نخست این جنگ را با هوشیاری بالا مدیریت کرد؛ زیرا درگیری نظامی مسلحانه را در کرانه باختری افزایش داد و با کتائب شهداء الاقصی وارد هماهنگی عملیاتی و اطلاعاتی شد و توانست مانع تردد یک میلیون و نیم صهیونیست در شهرک‌های جنوبی نوار غزه شود. همین مسئله سران صهیونیست را مجبور کرد که تصمیم بگیرند جنگ آغاز کنند.
 
عطوان با انتشار یادداشتی در روزنامه الکترونیکی رأی الیوم تأکید کرد، جنگ هنوز در آغاز راه است و بعید نیست که سایر گروه‌های مقاومت مانند حماس هم وارد میدان شوند و اعلام بسیج عمومی کنند؛ زیرا دشمن صهیونیستی است که جنگ را آغاز کرده و توافقات پیشین را زیر پا گذاشته است.
 
در این یادداشت آمده است، نیرو‌های مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه و پایگاه مردمی آنان باعث خواهد شد که حماس با تجهیزات و نیرو‌های خود وارد میدان نبرد شود و از بیش از دو میلیون فلسطینی که در کرانه باختری، زیر چتر حمایتی آن هستند، پشتیبانی کند. بنی گانتس وزیر جنگ صهیونیست هم آغازگر این جنگ بود، ولی فردی نخواهد بود که پایان آن را تعیین کند. این مسئله را در جنگ شمشیر قدس هم شاهد بودیم. در آن زمان، آمریکا به دست و پای واسطه مصری افتاد تا فورا مداخله کند و مانع از شلیک موشک به تل‌آویو شود.
 
بنا بر این گزارش، داوود شهاب سخنگوی سرایا القدس به میانجی‌ها عرب و در صدر آنان مصر، «نه» گفت و تأکید کرد که اکنون زمان، آتش‌بس نیست، بلکه باید در برابر تجاوزگیری ایستاد و انتقام خون شهدا را گرفت. اما سؤال این است که واسطه‌ها از کدام آتش‌بس صحبت می‌کنند؟ آیا دشمن صهیونیستی به تعهدات خود پایبند بود و فرماندهان مقاومت را ترور نکرد؟.
 
عطوان در ادامه نوشت، زمانی که گانتس مدعی است عملیات کنونی برای هدف قرار دادن جهاد اسلامی و سرویس‌های امنیتی و نیرو‌های نظامی آن در کرانه باختری است، نشان می‌دهد که با این سخنان در پی یک طرح فتنه‌افروزانه برای بر هم زدن اتحاد گوه‌های مقاومت به ویژه جهاد و حماس است. این مسئله مستلزم آگاهی بیشتر برای ناکام گذاشتن این طرح است.
 
در این گزارش تأکید شد، این جنگ طول خواهد کشید و هدیه گرانبهایی برای ملت و مقاومت فلسطین در زمان مناسب است. روز‌های آینده هم شاهد غافلگیری‌های وحشتناک برای صهیونیست‌هایی هستیم که در انزوای جهانی قرار خواهند داشت. «هشام صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله هم گفته بود که مقاومت به سلاح راهبردی دست یافته است که موازنه را بر هم می‌زند و دشمن صهیونیستی هم نتوانست مانع رسیدن آن شود.
 
در پایان این گزارش آمده است، جنگ شمشیر قدس-۲ آغاز شده است. ما نیز در برابر جنگی قرار دادیم که شاید از نوار غزه آغاز شده باشد، ولی احتمالا به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد که سایر گروه‌ها در آن حضور خواهند داشت؛ آن هم درست زمانی که استعمار غرب، در اوکراین و شرق آسیا با دو جنگ جهانی روبروست. شمشیر قدس-۲ بزرگتر و خطرناکتر از شمشیر قدس-۱ خواهد بود. فرودگاه‌ها هم بسته خواهد شد و هزاران صهیونیست هم در پی یک مکان امن خواهند بود تا از موشک‌ها در امن باشند.
 
این در حالی است که حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از عصر دیروز (جمعه / ۱۴ مرداد) تحت عنوان «صبح صادق» آغاز شد و تا امروز (شنبه) همچنان ادامه دارد.
 
بر اساس گزارش رسانه‌ها، از روز گذشته تاکنون ۱۳ فلسطینی از جمله «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.
 
گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه از صبح امروز شهرک‌های صهیونیستی مجاور باریکه غزه را در پاسخ به حملات جنگنده‌های صهیونیستی هدف حمله راکتی و خمپاره‌ای قرار دادند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که برآورد می‌کند حملات دست‌کم تا یک هفته دیگر همچنان ادامه داشته باشد.
 
وزارت بهداشت فلسطین هم در نوار غزه اعلام کرد که از روز جمعه (دیروز) تاکنون در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۵ نفر به شهادت رسیده‌اند. از جمله این شهدا یک دختربچه پنج ساله، یک زن ۲۳ ساله و یک زن سالخورده هستند و علاوه بر آن ۱۲۵ نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار