نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

درس حضرت ابوالفضل به ما تسلیم و اطاعت، تصدیق و وفا در برابر حکم خدا بود

آیت‌الله «دژکام» گفت: تسلیم شدن و اطاعت در برابر حکم خدا و ولی او، تصدیق نمودن امام و وفاداری به او سه درسی بود که حضرت ابوالفضل در تاسوعای حسینی به همه ما داد.
کد خبر: ۵۳۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 07August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، در مراسم عزاداری شب نهم ماه محرم‌الحرام (تاسوعا) که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد به ذکر مصیبت حضرت ابوالفضل پرداخت و اظهار داشت: تسلیم شدن، تصدیق نمودن امام و وفاداری به او سه درسی بود که حضرت ابوالفضل به همه ما داد.

نماینده ولی فقیه در فارس ابتدا با بیان اینکه حکم خدا واضح و ثابت و وظیفه ما اطاعت است خاطرنشان کرد: مجتهدین و علما وظیفه دارند از منابع قرآن و احادیث، حکم خدا را استخراج کرده و به ما منتقل کنند اما وظیفه ما نیز اطاعت است و اگر بخواهیم برای همه چیز تحلیل و ناسازگاری بیاوریم کار پیش نمی‌رود و این امر به اندازه‌ای اهمیت دارد که از دید خدا مومن کسی است که حکم خدا را می‌شنود و خوشنود و خوشحال می‌شود.

آیت الله دژکام با اشاره به حدیث نقل شده از امام باقر(ع) با مضمون « فلا و ربک لا یؤمنون حتى یحکموک فیما شجر بینهم ثم لا یجدوا فی انفسهم حرجا مما قضیت و یسلموا تسلیما» گفت: معنای این حدیث این است که به پروردگارت سوگند که آنها مؤمن نخواهند بود، مگر اینکه در اختلافات خود، تو را به داورى طلبند و سپس از داورى تو، در دل خود احساس ناراحتى نکنند؛ و کاملا تسلیم باشند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امام زمان که ذخیره الهی است کسانی را می‌خواهد که تسلیم باشند و فرمان خدا ببرند و مشکل امروز جامعه امروز افراد یا سیاستمدارانی هستند که یا نمی‌شناسند یا نمی‌خواهند بشناسند و حاضر به اطاعت نیز نیستند.

آیت الله دژکام با اشاره به وقایع تاسوعای حسینی نیز گفت: حضرت ابوالفضل در کربلا تسلیم محض بود و تصدیق کرد و وفادار بود و  نظر نداد و این درس ولایتمداری برای همه ما است.

دژکام خاطرنشان کرد: این خصوصیات تسلیم و تصدیق و وفاداری در مورد حضرت شاهچراغ مشهور به ابوالفضل امام رضا هم صدق داشت و ایشان با وجود اینکه مردم برای بیعت نزد او که پسر بزرگتر بود آمده بودند اما این شخصیت والامقام تسلیم امام رضا شد و او را تصدیق کرد و به او وفادار بود و در راه وی نیز به شهادت رسید.

وی افزود: این بچه‌های دهه نودی که گفتند عهد می‌بندیم که پای کار شما بایستیم و مثل حاج قاسم باشیم هم اگر در عمل اینگونه بمانند نمونه‌ای از تسلیم و تصدیق و وفا هستند و ما نیز اگر تسلیم امام زمان باشیم همه خواسته‌های ما در پرتو آن ارزش و تحقق می یابد.

نماینده ولی  فقیه در فارس اظهار امیدواری کرد که ما هم سوار کشتی نجات امام حسین شویم و نجات بیابیم اما برای این مهم باید ولایتمدار باشیم.

دژکام در پایان گفت: دشمن هرگاه نتوانسته بر ما پیروز شود دست به تفرقه‌اندازی زده و به همین خاطر در صحرای کربلا و در تاسوعای حسینی نیز چون هیچکس در برابر شمشیر حضرت ابوالفضل نمی‌توانست دوام بیاورد و هرگاه دست به شمشیر می‌برد می‌گفتند علی ابن ابیطالب برگشته؛ دشمن سعی می‌کرد بین دو برادر فاصله ایجاد کند؛ مثلا به ابوالفضل وعده و امان می‌داد تا از حسین دل بکند اما حضرت ابوالفضل و اباعبدالله جداشدنی نبودند و باهم رستگار شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها