رونمایی کتاب خاطرات دفاع مقدسی یک شیرزن گیلانغربی

با حضور فرنگیس حیدرپور، کتاب "فرنگیس" که حاوی مجموعه خاطرات این شیرزن گیلان‌غربی در دفاع مقدس است، رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ - 27September 2015

رونمایی کتاب خاطرات دفاع مقدسی یک شیرزن گیلانغربی

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در مراسم رونمایی از این کتاب که در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به ارزنده، موثر و برجسته بودن جایگاه زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: نقش زنان در دفاع مقدس برگرفته از باورها و اعتقادات اسلامی بود.

محمدی گفت: نقش زنان در جنگ های صدر اسلام و غزوات پیامبر (ص) و نیز حضور آنان در نهضت کربلا و قیام خونین امام حسین (ع)چه آن دسته که  مستقیما در آن واقعه ی عظیم حضور داشتند و شجاعانه مردان و فرزندان خود را به میدان جنگ و رشادت می فرستادند که حضرت زینب (س) نمونه ی بارز آن است، و چه آن دسته که بعد از قیام، سفیران کربلا را یاری داده اند، اهمیت و جایگاه بسزایی دارد.

وی زنان در دفاع مقدس را از الگوهای عملی برای پاسداری و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: نسل آینده باید با رشادت شیرزنان این مرز و بوم که دوشادوش مردان برای دفاع از اسلام، انقلاب و تمامیت ارضی حماسه ها آفریدند، آشنا شوند که قدم های ارزشمندی برای ثبت و ضبط خاطرات این عزیزان برداشته شده است.

در آیین رونمایی از کتاب فرنگیس که با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس، نویسندگان دفاع مقدس استان کرمانشاه و نویسنده کتاب "مهناز فتاحی" برگزار شد؛ حمزه زاده مدیرعامل انتشارات سوره مهر و مرتضی سرهنگی رییس دفتر ادبیات و هنر حوزه هنری کشور به ایراد سخن پرداختند.

در این مراسم از طرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه از عباس سروری رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه به عنوان فعال فرهنگی در حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها