امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

نام حسین با آزادی و آزادگی گره خورده است

شیخ «جمالی» گفت: شرف و حیات آدمی بدون آزاد بودن معنا پیدا نمی‌کند و اگر بخواهیم شخصیتی با این خصوصیات مثال بزنیم نام حسین (ع) بهترین نمونه از این خصوصیات است که نامشان با آزادی و آزادگی گره خورده است.
کد خبر: ۵۳۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰ - 07August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از هرمزگان، شیخ «یوسف جمالی» امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه اهل سنت و جماعت فضائل بسیاری را برای حسین (ع) ذکر کرده اند، اظهار داشت: ذکر یکی از این موارد کافی است که ما را به مقدار محبوبیتش نزد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آگاه سازد.

وی با اشاره به روایت «هما ریحانتای من الدنیا» افزود: این روایت درباره حسن و حسین رضی الله عنهما است که در صحیح بخاری از ابن عمر به نقل از رسول الله صلى الله علیه وسلم بیان شده است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در تشریح این روایت ادامه داد: آن چه در این خصوص مهمتر است قرین بودن حضرت حسین (ع) با آزادی و آزادگی است.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر جمعی به اسم آزادی در پی شهوت روان و دیگران بر آن‌ها حکمرانی می‌کنند؛ از سوی دیگر، گروهی نیز از ابتدایی‌ترین حقوق خود بی بهره اند که در چنین بیابانی رفتار حسین بن علی رضی الله عنه بیشتر قابل درک است که به بهای جانش حاضر به پذیرش استبداد نشد.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس اضافه کرد: دومین درسی که می‌توان از رفتار ایشان گرفت نوع تعامل حاکم و محکوم است؛ حسین (ع) قائل به تعیین حاکم از طریق مردم بود و خلاف این امر را انحراف از مبانی شرع می‌دانست.

شیخ جمالی ادامه داد: رفع ظلم و ستم و حق انتخاب حاکم توسط مردم را باید بیشتر از این ارج نهیم و تلاش کنیم رهرو خوبی برای چنین شخصیتی که جانش را به قربانگاه برد باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار