کتاب شهدای روستای «ابَرجس» قم رونمایی شد

کتاب معرفی زندگی نامه و رزم ۵۴ شهید روستای «ابرجس» شهرستان کهک قم عصر امروز همزمان با روز تاسوعای حسینی (ع) در مراسم یادواره شهدای روستا رونمایی شد.
کد خبر: ۵۳۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ - 07August 2022

کتاب شهدای روستای «ابَرجس» قم رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، یادواره ۵۴ شهید و یک شهید گمنام روستای ابَرجس شهرستان کهک قم عصر امروز در فضای باز گلزار شهدای این روستا برگزار شد.

سردار محمداسماعیل کوثری فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: نظام اسلامی از سه رکن ولایت و رهبری، مردم و کارگزاران تشکیل شده است.

وی افزود: نقطه اتکا و قوت نظام، حضور و پشتوانه مردمی است که رهبری را تنها نگذاشتند، اما در زمان امیرالمومنین (ع) با وجود رهبری الهی آن امام، مردم قدر ندانستند و پشتیبانی نکردند.

کوثری ادامه داد: مردم قهرمان ما به ندای حضرت امام (ره) لبیک واقعی گفتند و همه سختی‌ها را پذیرفته و پای انقلاب ایستادند، از این روست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان بیکار ننشستند و به طور مستمر توطئه‌ها را طراحی کردند که نمونه آن را در کودتای نافرجام عقاب در مرداد سال ۱۳۵۹ قبل از آغاز جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: آنچه سبب ناامیدی دشمنان شد، حضور شهدا و رزمندگانی بود که امام خود را خالصانه و برای خدا یاری کردند و به فراز «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» در زیارت عاشورا و همه احکام الهی و دینی خود را متعهد و متعبد دانستند.

در مراسم فوق، از کتاب معرفی زندگی و رزم شهدای روستای ابرجس با حضور جمعی از پدران شهدا، رونمایی شد؛ کتاب مذکور به همت پایگاه بسیج روستا و با همکاری و مشارکت معاونت ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و کنگره ملی شهدای استان جمع آوری، تدوین و منتشر شده است.

در یادواره شهدای روستای ابرجس تعدادی از پدران شهدا تجلیل شدند و تابلونقاشی تصاویر شهیدان شریفی، به برادر این دو شهید عزیز اهدا شد.

این مراسم با مرثیه سرایی به مناسبت تاسوعای حسینی (ع) و همچنین حضور متبرک پرچم حرم امام رضا (ع) ادامه یافت و در پایان، شرکت کنندگان به مزار شهدای روستای ابرجس ادای احترام کردند.

در مراسم فوق، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم، فرماندار، بخشدار و امام جمعه کهک، حجت الاسلام محمد نارویی رئیس بنیاد شهید منطقه یک قم، هادی قنبریان فرمانده سپاه ناحیه کهک، فرماندهانی از نیروی انتظامی، نمایندگانی از کنگره ملی شهدای قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همرزمان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

انتهای پیام/ رضا صادقیان‌پور

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار