یادداشت؛

در این وادى دفاع پایان ندارد

نظام و ملت مسلمان و انقلابى ایران اسلامى پس از پیروزى شکوهمند انقلاب، همواره در حال دفاع و تقابل با نظام سلطه در حوزه‏هاى مختلف بوده است.
کد خبر: ۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵ - 02November 2013
در این وادى دفاع پایان نداردخبرگزاری دفاع مقدس- رسول شادمانی: جنگ تاریخی دارد برای ثبت روی دیوار و تقویم روی دیوار میگوید: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ ارتش بعث عراق به خاک ایران حمله کرد؛
۴ آبان ۱۳۵۹ خرمشهر سقوط کرد؛
۳ خرداد ۱۳۶۱ خرمشهر آزاد شد؛
همین تقویم ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ را روز پایان جنگ نشان میدهد.
 
روزها، ماهها و سالهای روی دیوار برای کسانی است که جنگیدند نه برای آنهایی که از حریم مقدس و شرافت والای خود دفاع کردند؛ چرا که جنگ برای وقوع، دو طرف میخواهد و این دفاع است که برای مقابله با هجوم میآید و تقدس مییابد و در این وادی دفاع پایان ندارد.
 
خاکریزهای نظامی فرو ریخته است، دیگر نیازی به کلاه خود و حمایل نیست. به قمقمه احتیاجی نیست و آب در حد وفور است، آن قدر که اگر بیدار نباشی در آن غرق میشوی. برای نجات باید همواره آماده بود و آگاه.

نظام و ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب همواره در حال دفاع و تقابل با نظام سلطه در حوزههای مختلف بوده است. دفاع برای این ملت انقلابی، پایان نیافت و تنها شکل آن تغییر کرد، از دفاع در حوزه جنگ گرم و سخت به دفاع در حوزه جنگ سرد و نرم. مقاومت و دفاع در حوزههای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و...

حالا دیگر جای جای این مرز و بوم منطقه جنگی است و یکایک مردمان ما رزمندگانی در تیررس دشمن. دشمن دانسته است که اهرم قدرت نظام، عقبه مردمی آن است و راه غلبه بر آن شکاف بین ملت و حاکمیت.
 
جنگ اقتصادی با ابزار تحریم

نظام سلطه در حوزه اقتصادى جنگ را با ابزار تحریم به پیش مىبرد و در این وادى اندیشه مردم را نشانه رفته است. تحریم به واقع ایجاد شکاف و تقابل بین ملت و حاکمیت است. جنگ در حوزه اقتصاد، خط مقدم نبردى است که اگر با شکست همراه باشد، تضمینى در موفقیت نهایى وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب در اهمیت این موضوع فرموده اند:((... از جمله ی اساسی ترین کارهای دشمنان ملت ما و کشور ما در مقابله ی با کشور ما، مسائل اقتصادی است. البته در عرصه ی فرهنگی هم فعالند، در عرصهی سیاسی هم فعالند، در عرصه ی انحصارات علمی هم فعالند، اما در عرصه ی اقتصادی فعالیت بسیار زیادی دارند. همین تحریم هائی که دشمنان ملت ایران زمینه سازی کردند یا آن را بر علیه ملت ایران اعمال کردند ، به قصد این بود که یک ضربه ای بر پیشرفت کشور ما وارد کنند و آن را از این حرکت شتابنده باز بدارند. البته خواسته ی آنها برآورده نشد و نتوانستند از تحریم ها آن نتیجه ای را که انتظار داشتند، بگیرند و تدابیر مسئولان و همراهی ملت بر ترفند دشمنان فائق آمد، اما دنبال می کنند...)) (*)

و بر این اساس ضروریست که ملت در راه نیل به اهداف و آرمانهاى متعالى خود با درایت ایستادگی نماید تا همچون روزهاى خون و حماسه، بر این جنگ نابرابر و ظالمانه نیز فائق آیند.

همچنانکه رهبر معظم انقلاب میفرمایند:((...از مسئولان کشور، چه در دولت، چه در مجلس، چه در بخش های دیگری که مربوط به مسائل اقتصادی می شوند و همچنین از ملت عزیزمان انتظار دارم که در عرصه ی اقتصادی با حرکتِ جهادگونه کار کنند، مجاهدت کنند. حرکت طبیعی کافی نیست، باید در این میدان، حرکت جهشی و مجاهدانه داشته باشیم...)) (*)
 
ایجاد شکاف بین دین و فرهنگ

استکبار زخم خورده از انقلاب اسلامی در شیطنتی دیگر درصدد ایجاد شکاف بین دین مبین و فرهنگ والای اسلامی و ایرانی ماست. پر واضح است که فرهنگ پوچ و موهوم غرب ظرفیت مقابله با فرهنگ ناب و اصیل اسلامی ـ ایرانی را ندارد و آنگاه که دشمن پی به این مهم میبرد و از شکست در این عرصه اطمینان حاصل میکند، سمت و سو و شیوه جنگی خود را تغییر میدهد و تاکتیکی دیگر به کار میبرد، «جدال با فرهنگ اسلامی توسط فرهنگ ایرانی».

در این جبهه، هدف، اسلامستیزی و دین زدایی است. ترفندی بدیع که در بسیاری از کشورهای اسلامی جواب داده است.

ترویج سکولاریسم و آموزههای موهوم سکولاری
 
تفرقه و ایجاد شکاف میان سنت و مدرنیته و فاصله میان نسل جدید و هویت دینی و اسلامی با دستمایه قرار دادن فرهنگ کهن ایران.

چهره جوان امروز ایران را بیش از توجه به ارزش والای اسلامی، معطوف فرهنگ کهن ایرانی نمودن یعنی جدایی میان دو مقولهای که در کنار هم سدی نفوذناپذیر خواهد شد که موجبات وحشت استکبار را فراهم خواهد آورد.
اسلام و آموزههای اصیل آن است که به فرهنگ و تمدن کهن ایرانی هویت میبخشد و این همان نکته ناخوشایند برای نظام سلطه است.
 
هوشیاری و روشنگری دولت مردان با پشتوانه همیشگی مردمان شریف این مرز و بوم، قطع به یقین پیروزی دیگری را به ارمغان خواهد آورد به شیرینی روزهای مقاومت و پایداری.

حقوق شهروندی به تعبیر غرب

امنیت عمومی و حقوق شهروندی حوزه دیگری است که دشمن سناریوهای متعددی را برای نبرد در این حوزه تنظیم کرده است. امنیت عمومی و حقوق شهروندی مرکزیترین و پر امتیازترین نقطه سیبل است که کسب امتیاز آن برای جبهه استکبار بسیار ارزشمند و حیاتی است و برای دستیابی به این امتیاز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. دشمن در این عرصه درصدد بیاعتماد کردن مردم به نظام و حاکمیت است.

تصویب، پیادهسازی و اجرای قانون جهت برقراری نظم و امنیت داخلی از اهم وظایف حاکمیت در داخل است که در این راستا و همسو با الزامات و ضمانت اجرای قانون ممکن است افرادی مجازات و تنبیه شوند که این از بدیهیات است و در هر جامعه ای بسته به قوانین مندرج در قانون اساسی و مصوبات اجرایی آن جاری و ساری است.

حال اینکه دشمن با جنگ رسانهای و سیاه نمایی در زمینههایی چون حقوق شهروندی و حقوق بشر، تلاش دارد مردم و حاکمیت را رو در روی یکدیگر قرار دهد.

این در حالی است که همواره در اخبار رسیده از غرب و امریکای به ظاهر متمدن و حافظ حقوق بشر و شهروندی اخبار دلخراشی را از جنایات صورت گرفته و ناامنیهای موجود میشنویم و میبینیم که دل هر انسانی را به درد میآورد.

مدرسه ای دیگر و کشتار دانشآموزان آن، یک روانی دیگر و شهروندان برخوردار از به اصطلاح آزادی، فاجعهای دیگر و فراموشی تا بعد.

چیزی از فاجعه مدرسه سندی هوک شهر «نیوتاون» در ایالت کنکتیکت نگذشته است. یک جوان ۲۰ ساله امریکایی با استفاده از سلاحی که قانونی خریداری کرده بزرگترین تراژدی در تاریخ آموزش و پرورش امریکا را رقم میزند که طی آن ۳۰ نفر از جمله ۲۰ کودک کشته میشوند و جامعه امریکا برای چندمین بار در شوک و بهت فرومیرود.

در حال حاضر به ازای ۱۰۰ شهروند امریکایی، ۹۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد و هر فردی حتی بیماران روانی، جنایتکاران و سرخوردگان اجتماعی میتوانند با پرداختن چند دلار سلاح خریداری کنند و حادثهای خونین را رقم بزنند. این است حقوق شهروندی و امنیت عمومی!

این در حالی است که نخستوزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مضحک و عجیب در گفتگو با شبکه بیبیسی فارسی میگوید: «من فکر میکنم اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین میپوشیدند، به موسیقی غربی گوش میدادند و انتخابات آزاد داشتند!». اظهاراتی سخیف که حتی اعتراض نزدیکان و همفکران او را نیز به دنبال میآورد.

و در پایان...
 
جنگ تحمیلی و متعاقب آن دفاع مقدس ملت مسلمان ایران، آغازگر راهی بود که پایانی بر آن متصور نخواهد بود. جنگ حق و باطل که پایانی ندارد و پایان آن نابودی باطل است که آن هم وعده الهی میباشد. بنابراین شاید دفاع نظامی پایان یافته باشد، اما دفاع در حوزههایی دیگر جاریست و ادامه دارد. جنگ در قاموس ادبیات اسلامی جهاد فی سبیل الله است و جهاد فی سبیل الله هیچ گاه پایان نمیپذیرد و مجاهدان خداجو همواره در صحنه نبرد و مجاهدت، آماده به رزم میباشند. رزم نظامی، رزم فرهنگی، رزم اقتصادی، رزم سیاسی و ... صحنه های نبردیست که همواره خاکریزهای آن پابرجاست. جهاد فی سبیل الله زمانی ماهیت رزمی و جنگی به خود میگیرد که فتنه ای از سوی شیاطین و ایادی وابسته آنان، دین و حاکمیت دینی را تهدید نماید؛ لذا جهاد فی سبیل الله در دو حوزه رزمی و غیر رزمی تعریف میگردد. اگر بر حوزه رزمی آن پایانی تصور گردد، در حوزه غیر رزمی پایانی نخواهد داشت و میدان جهاد همچنان برقرار است ...

(*)فرازهایی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۰
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار