نماینده مردم در مجلس:

تولید برق هسته‌ای آورده‌های عظیمی برای کشور دارد

ابوترابی با بیان اینکه با ارزشی که گاز در دنیا پیدا کرده می‌توانیم به سمت صادرات گاز به‌جای استفاده از آن جهت تولید نیروی برق برویم، گفت: از این رو تولید برق هسته‌ای می‌تواند آورده‌های عظیمی برای کشور داشته باشد.
کد خبر: ۵۳۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳ - 09August 2022

تولید برق هسته‌ای آورده های عظیمی برای کشور دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل ابوترابی» نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت راه اندازی صد‌ها دستگاه سانتریفیوژ که قرار است ظرف مدت نهایت ۱۵ روز گازدهی شود، اظهار داشت: با قطعی برق‌های اخیر باید بپذیریم علاوه بر تولید برق به روش‌های سنتی و استفاده از آب که با بحران آبی هم مواجه هستیم باید از طرق دیگر این کمبود را جبران کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با ارزشی که گاز در دنیا پیدا کرده می‌توانیم به سمت صادرات گاز به جای استفاده از آن جهت تولید نیروی برق برویم، عنوان کرد: از این رو تولید برق هسته‌ای می‌تواند آورده‌های عظیمی برای کشور داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های تولید برق پاک، برق هسته‌ای است، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم طبق قانون برنامه به حداقل ۲۰ هزار وات برق تولیدی برسیم، به ۱۹ برابر اورانیوم غنی شده ۱۹۰ هزار سو نیاز داریم که در حال حاضر از روسیه تأمین می‌شود تا نیروگاه‌های برق هسته‌ای فعال بماند در حالی که خودمان ظرفیت تولید آن را داریم.

ابوترابی ادامه داد: طبق پیوستی که به NPT و آژانس بین المللی اتمی داده ایم، می‌توانیم از مزایای برق هسته ای، به خصوص در حوزه درمان سرطان استفاده کنیم و این اقدامات منعی ندارد ضمن اینکه توافق ما در برجام، ۸ ساله بود که تمام شده و پیش از اتمام آن نیز، طرف مذاکره کننده یعنی آمریکا زیر میز برجام زد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه درباره خروج غیرقانونی ترامپ از برجام یادآور شد: وکیل ترامپ میان منافقین در آلبانی برجام را پاره کرد و ترامپ نیز در آمریکا رسما خروج از برجام را اعلام کرد، از با این حال ما از برجام خارج نشدیم و حتی از همان روزی که ترامپ از برجام خارج شد، آژانس ۱۵ بار به اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران تأکید و آن را تأیید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها به دلیل عدم عضویت در برجام صلاحیت اظهار نظر درباره ترامپ را ندارند و حتی ما اجازه بازگشت آن‌ها سر میز برجام را ندادیم، گفت: ما برجام را بر هم نزدیم و ترامپ زیر آن زد و به آن افتخار کرد. در این میان تعجب می‌کنیم از برخی اظهار نظر‌های داخلی که همسو با دشمن از طرف مذاکره کننده دفاع می‌کنند در حالی که ایران به صورت فراپادمانی به تعهدات خود عمل کرده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه هرچه جلوی کشور‌های بیگانه کوتاه بیاییم و یک قدم عقب بکشیم آن‌ها صد قدم جلو می‌آیند، خاطرنشان کرد: باید با تعامل با همسایگان که از سوی دولت آغاز شده و خنثی سازی تحریم‌ها از طرق دیگر را رقم می‌زند، پیش برویم تا توطئه خارجی‌ها را خنثی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار