وزیر کشور:

شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای استقبال از زائران امام حسین (ع) حاکم است

وحیدی گفت: هماهنگی مرزی با طرف عراقی در جریان است و شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای آماده‌سازی مرز برای استقبال و خدمات‌رسانی به زائران امام حسین (ع) حاکم است.
کد خبر: ۵۳۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 09August 2022

شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای استقبال از زائران امام حسین(ع) حاکم استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در بازدید از پایانه و زیرساخت‌های اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ خوبی برای آماده‌سازی مرز شلمچه به منظور عبور آسان و روان زائران اربعین حسینی انجام شده است.

وی افزود: در خصوص تامین آب و برق، استقرار موکب‌ها و تردد از دروازه‌های خروجی و ورودی در حوزه گذرنامه پیش‌بینی‌های خوبی انجام شده تا زائران به هنگام تردد از این گذرگاه مرزی مشکلی نداشته باشند.

وحیدی گفت: با توجه به گرمای هوا نصب سایه‌بان و مه‌پاش در دستور کار قرار گرفته همچنین بیمارستان شلمچه برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران در حال تجهیز است.

وزیر کشور بیان داشت: هماهنگی‌ مرزی با طرف عراقی در جریان است و شور و نشاط خاصی در مرز شلمچه برای آماده سازی مرز برای استقبال و خدمات رسانی به زایران امام حسین (ع) حاکم است.

وی ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی مبنی بر اینکه سفر به عتبات عالیات را به تاخیر نیندازند گفت: بر اساس پیش‌یینی تعداد زائران در سال جاری زیاد است و بهتر است زائران پیش از اربعین سفر زیارتی خود را به عتبات عالیات آغاز کنند.

وحیدی افزود: طرف عرافی از بیستم ماه محرم برای ورود زائران اربعین اعلام آمادگی کرده لذا زائران اربعین هر چه زودتر سفرشان را انجام دهند بهتر است.

وزیر کشور یادآور شد: برای اربعین امسال علاوه بر گذرگاه‌های شلمچه، چذابه، مهران و  مرز خسروی، ۲ گذرگاه مرزی در شمال غرب شامل تمرچین در استان آذربایجان غربی و باشماق در استان کردستان به منظور سهولت در تردد زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار