تکریم چهلمین سالگرد شهید محمد انصاری در پیشوا

مراسم بزرگداشت جهادگر شهید محمد انصاری در شهر پیشوا با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه پیشوا و تنی چند از خانواده شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۸۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 10August 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهید «محمد انصاری دماوندی» از شهدای مؤثر شهر پیشوا به همت پایگاه مقاومت شهید انصاری مسجد جامع امام خمینی (ره) در این شهر، غروب روز عاشورا (دوشنبه هفدهم مرداد) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین «روح‌الله باقری» امام جمعه، سرهنگ «غلامعلی درویش متولی» فرمانده سپاه، «سید علی طباطبایی» رئیس بنیاد شهید شهرستان پیشوا، «حسین قاسمی» رئیس حوزه هنری شهرستان‌های جنوب‌ شرق استان تهران، خانواده‌های شهدا، فرماندهان سابق پایگاه مقاومت بسیج شهید محمد انصاری، هم‌رزمان شهید و اهالی محله پل حاجی حضور داشتند.

تکریم چهلمین سالگرد شهید محمد انصاری در پیشوا

حجت‌الاسلام باقری در این مراسم، مادران شهدا را درس آموز مکتب حضرت زینب (س) معرفی کرد و اظهار داشت: مادران شهدا زینب‌وار و عاشقانه فرزندان خود را تربیت و تقدیم نهضت حسینی کردند که اگر ایثار و فداکاری و بردباری حضرت زینب (س) و ارسال پیام عاشورا نبود، معلوم نبود چه بر سر اسلام و تشیع می‌آمد.

امام جمعه پیشوا شهید انصاری را نمونه‌ای از هزاران شهید تأثیرگذار برشمرد و تاکید کرد: باید با روضه‌های خانگی به تکریم بیش از پیش مقام شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهدای کربلا اقدام کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین «سید سعید یاسینی» امام جماعت مسجد جامع امام خمینی (ره) نیز شهید محمد انصاری را افتخاری برای محله پل حاجی و شهر پیشوا خواند و گفت: راه شهدا برای همیشه تاریخ پر رهرو است و مشعل فروزانی که ایشان روشن ساختند، خاموش شدنی نیست.

ذکر مصیبت حضرت سید الشهدا (ع) توسط یکی از همرزمان شهید در این مراسم که مقارن با غروب عاشورا بود، حال و هوای خاصی بر آن مراسم حاکم کرد.

شهید محمد انصاری دماوندی، زاده فروردین سال ۱۳۳۹ است که پس از ۲۲ سال با برکت در کسوت فرهنگی، جهادگر، معلم، دانشجو، رزمنده، هنرمند و در یک کلام جوان مومن انقلابی مورخ ۱۷ مرداد سال ۱۳۶۱ به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها