اسرائیل با تحمیل رژیم آپارتایدی نَفَس فلسطینی‌ها را گرفته است

سازمان عفو بین الملل از جنگ‌های متوالی رژیم صهیونیستی علیه غزه و محاصره چندین ساله این باریکه به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۳۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴ - 10August 2022

اسرائیل با تحمیل رژیم آپارتایدی نَفَس فلسطینی‌ها را گرفته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه النشره، سازمان عفو بین‌الملل از جنگ‌های متوالی رژیم صهیونیستی علیه غزه و محاصره چندین ساله این باریکه به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل در ارتباط با تحولات غزه و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، آمده است: اسرائیل از سال ۲۰۰۸ تاکنون چهار جنگ ویرانگر و تجاوزکارانه علیه غزه آغاز کرده است.

عفو بین الملل تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی با تحمیل رژیم آپارتایدی نَفَس فلسطینی‌ها را در سینه خفه کرده است.

در ادامه این بیانیه از ادامه محاصره همه جانبه نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد شده و آمده است: محاصره غزه طی ۱۵ سال گذشته به طور دائمی و البته غیر قانونی ادامه داشته است.

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین حملات سه روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت ۴۶ فلسطینی و زخمی شدن صد‌ها نفر دیگر منجر شده است. در بین این شهدا ۶ کودک فلسطینی نیز دیده می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی این جنگ را به بهانه مقابله با جنبش جهاد اسلامی آغاز کرد، اما به منوال جنگ‌های گذشته علیه غزه، با هدف قرار دادن زیرساخت‌های حیاتی و مناطق مسکونی بار دیگر غیر نظامیان را آماج تهاجم وحشیانه خود قرار داد.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته با اشاره به شهادت چهار جوان فلسطینی در نابلس و الخلیل تنها طی یک روز، اعلام کرد: از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تاکنون ۱۳۰ فلسطینی در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار