فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع):

«جهاد تبیین» یعنی روایت‌گری صحیح و جلوگیری از تحریف/ قلم خبرنگار مرز بین حق و باطل است

سردار «اکبری» گقت: «جهاد تبیین» یعنی روایت‌گری صحیح و جلوگیری از تحریف که برعهده بخش‌های مختلف اعم از رسانه‌ها، مسئولان، مردم و... قرار دارد.
کد خبر: ۵۳۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ - 10August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سردار «علی‌محمد اکبری» فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، در همایش «خبرنگار حسینی - رسانه عاشورایی» که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به رسالت خبرنگار انقلابی - عاشورایی، اظهار داشت: امروز مرز بین حق و باطل، قلم خبرنگار است و یک خبرنگار می‌تواند با قلم خود در مرز حق یا باطل قرار گیرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) افزود: اهمیت رسانه و خبرنگار به حدی است که امام حسین (ع) را در روز عاشورا به شهادت رساند؛ یعنی در روزگاری که جهل و جهالت در جامعه وجود داشت، موضوعی با عنوان جعل یا اخبار نادرست نیز اضافه شد که در نتیجه جامعه قادر نبود حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهد و واقعه کربلا به وقوع پیوست؛ همچنین اتفاقاتی که در زمان امام علی (ع) رخ داد نیز در اثر نرساندن صحیح اخبار به جامعه بود و فجایع تاریخی رخ داد.

سردار اکبری ادامه داد: در زمان نهضت انقلاب اسلامی ایران و در روز‌هایی که امام راحل در تبعید بودند، اگر بیانات، مطالب و اخبار ایشان به درستی به دست مردم ایران نمی‌رسید، احتمال داشت سرنوشت انقلاب دگرگون شود که این بیانگر اهمیت کار رسانه و خبرنگار است؛ همچنین یک خبر می‌تواند موجب ناامیدی و ایجاد ناامنی در یک جامعه شود و حتی جنگ میان 2 کشور را در پی داشته باشد.

وی عنوان کرد: امروز درخصوص مردم مظلوم آزادی‌خواه دنیا مانند مردم فلسطین، با وجود تمامی سانسور‌های خبری، اما افرادی نیز وجود دارند که با جان‌فشانی حقایق را به گوش مردم دنیا می‌رسانند و حتی در این راه هزینه‌های بسیاری می‌دهند و جان و سلامت آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرد.

سردار اکبری اضافه کرد: جهاد تبیین یعنی روایت‌گری صحیح و جلوگیری از تحریف که برعهده بخش‌های مختلف اعم از رسانه‌ها، مسئولان، مردم و... قرار دارد؛ اما رسانه‌ها می‌توانند اقدامات موثرتری داشته باشند تا از تحریف دستاورد‌های انقلاب اسلامی جلوگیری شود.

اکبری با بیان اینکه تمامی مردم به تریبون دسترسی ندارند، تصریح کرد: به همین دلیل باید افرادی مطالبه‌گر و دلسوز مردم باشند و انتقاد صحیح انجام دهد و خبرنگاران باید مطالبات به حق مردم را بیان کنند و آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند، سختی کار خبرنگاران نیز یکی از این مطالبات به حق است که باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار