معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خانم الانبیا(ص):

شهید «اسکندری» چگونه زندگی کردن عزتمندانه را به ما آموخت

سردار «اسدی» گفت: سردار شهید «عبدالله اسکندری» به عنوان یادگار دفاع مقدس و شهید مدافع حرم، چگونه زندگی کردن و حیات عزتمندانه را که از امام حسین (ع) آموخته بود به ما آموخت.
کد خبر: ۵۳۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 10August 2022

سردار «عبدالله اسکندری» چگونه زندگی کردن و حیات عزتمندانه را به ما آموخت// نمایه عکس نداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ پاسدار «محمد جعفر اسدی» معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خانم الانبیا (ص) در مراسم بزرگداشت سردار شهید «عبدالله اسکندری» که امروز چهارشنبه نوزدهم مرداد در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد با اشاره به حیات سرشار از مجاهدت و اخلاص این شهید گرانقدر اظهار داشت: سردار اسکندری به عنوان یادگار دفاع مقدس و مدافع حرم، چگونه زندگی کردن عزتمندانه را به ما آموخت.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ابتدا ضمن تشکر از حضور با شکوه مردم خداجوی و شهیدپرور استان فارس که در مراسم استقبال، تشییع و تدفین سردار گرانقدر و سربلند مدافع حرم، سیدالشهدای مقاومت سنگ تمام گذاشتند و در عاشورای حسینی شوری دیگر به پا کردند و شمه‌ای از کربلا را تشریح کردند و یاد مدافع حرم زینب را گرامی داشتند خاطرنشان کرد: اینکه ما بعد از 1400 سال برای حسین (ع) عزاداری می‌کنیم به این خاطر است که تاریخ مرتب تکرار می‌شود و جدال حق و باطل همیشگی است.

سردار اسدی با بیان اینکه کل مخلوقات عالم ابزارهای لازم برای ادامه حیات و بقا را در خود دارند تا زنده بمانند خاطرنشان کرد: اولیا الهی آمدند تا به ما چگونه زندگی کردن  و حیات عزتمندانه را بیاموزند زیرا زنده بودن و زنده ماندن درون همه ما وجود دارد.

فرمانده اسبق سپاه افزود: اولیای الهی می‌دانستند در چه مسیری قدم نهاده‌اند و از ابتدا، انتها را می‌دانستند و یکی از آنها حسین (ع) شد که این مسیر را میانبر زد و جاودانه شد و عبدلله اسکندری‌ها هم می‌دانستند که قدم در راه بی برگشت گذاشته‌اند.

سردار اسدی با بیان اینکه ما ذره‌ای از کل فضای هستی هستیم افزود: امام حسین ریل و مسیر را به ما نشان داده و با شهادتش راستین بودن راهش را امضا کرده و شهدای ما نیز به ما راه چگونه زندگی کردن را آموخته‌اند و حال نوبت ما است که باید خودمان را نشان بدهیم.

وی افزود: ما فرصت زیادی برای زنده بودن نداریم و در حالی که تمام تلاش جبهه کفر و شرک و جبهه استکبار بر این است که چگونه زنده بودن آنهم حیات ننگین و مادی را به ما دیکته کنند اما می‌توانیم نام خود را برای همیشه زنده نگه داریم و جاودانه تاریخ شویم همچنان که نام خلیل مطهرنیا، مرتضی جاویدی، شیرعلی سلطانی و عبدالله اسکندری جاودانه شد  و به ما چگونه زندگی کردن را آموختند.

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای برخی نه مذاکره با استکبار بلکه دفاع مقدس بود که این کشور را بیمه و سایه جنگ را برای همیشه از سر ما برداشت.

وی با بیان خاطراتی از سردار شهید حاج عبدالله اسکندری افزود: لبنان کشور کوچکی درهمسایگی رژیم غاصب صهیونیستی است اما ببینید اقلیتی شیعه چه بر سر اسرائیل آورده اند که دیگر جرات تجاوز به لبنان را ندارد و این مرهون تفکر  مقاومتی است که رهبران حزب الله لبنان دارند و از حماسه کربلا و سپس انقلاب اسلامی ما وام گرفته‌اند و در اسکندریها  هم جریان دارد.

سردار اسدی افزود: فرجام همه ما مرگ  و ارجعی الی ربک است و اینکه امام راحل فرمودند ما هرچه داریم از محرم و صفر و عاشورا داریم تاییدی بر همین مدعا است و امروز که تشییع سردار اسکندری با عاشورای حسینی پیوند خورده به خاطر نگاهی است که جبهه اصیل مقاومت به حماسه حسینی دارد و اینگونه است که سردار اسکندریها اوج دلدادگی را در کربلا دیده و با توسل به حسین(ع) به دیدار یار و پرودگار میشتابند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روزی که به سردار اسکندری زنگ زدم و گفتم برای کمک به فرزندان زینب و حرم زینب به سوریه بیا سر از پا نمی‌شناخت و با  اولین پرواز خود را به وسط معرکه رساند و آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و به همین خاطراست که می‌گویم حیف بود اگر سردار اسکندری در خانه یا در بستر عافیت جان بسپارد زیرا او باید شهید می‌شد و شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها