برگزیده بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو دفاع‌پرس:

هدفم خدمت به ادبیات و تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم است

«سلمانی‌نژاد» گفت: امیدوارم بتوانم آثاری ماندگار و ارزنده در جهت خدمت به ادبیات و تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم از خود به یادگار بگذارم و هرچند اندک در این عرصه گامی بردارم.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰ - 12August 2022

«طیبه سلمانی‌نژاد مهرآبادی» برگزیده بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، اظهار داشت: در جشنواره دفاع مقدس که مربوط به شهدای والامقام میهن و حماسه سازی‌ها و فداکاری‌های ایشان در هشت سال جنگ تحمیلی است حائز مقام اول کشوری شدم که این جشنواره در جوار حرم مقدس شاهچراغ در شهر شعر و ادب شیراز برگزار شد.

وی افزود: علاوه بر این جشنواره در جشنواره‌های دیگری نیز در سال‌های قبل شرکت کرده‌ام‌ که از جمله یکی از دوره‌های قبلی جشنواره شعر دفاع مقدس بود که آن هم در شهر شیراز برگزار شد و برگزیده شدم و همچنین جشنواره‌های مشابهی در سال‌های قبل مثل جشنواره بین المللی «جوان انقلاب» که در کرمانشاه برگزار شد و حائز مقام اول شدم.

سلمانی‌نژاد ادامه داد: در جشنواره ملی شعر نماز زنجان، جشنواره شعر غدیر بناب، اولین کنگره ملی توحیدی میبد، کنگره ملی زاگرس یاسوج و چهار دوره جشنواره ملی شعر کویر ابرکوه برگزیده شدم.

وی هدف خود را از سرودن شعر، علاقه به این هنر ارزشمند و بی‌بدیل دانست و افزود: رشد و تعالی در این زمینه و همچنین استفاده و بهره‌برداری و بکار گیری ذوقی که پروردگار متعال به بنده ناچیزش عطا کرده و به توفیق اوست اگر اثری خلق شده هدف من است و امیدوارم بتوانم آثاری ماندگار و ارزنده در جهت خدمت به ادبیات و تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم از خود بیادگار بگذارم و هرچند اندک در این عرصه گامی بردارم.

این برگزیده کشوری افزود: علاقمندی‌ام به شعر از همان اوایل کودکی بوده و حدودا از سن 9 سالگی به این هنر جذب شدم و اولین شعری که به صورت جدی سرودم شعری در مورد مردم بوسنی هرزگوین بود که در مسابقات دانش آموزی مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: سطح مسابقات خوب بود و مسائلی از قبیل کرونا مانع برگزاری این جشنواره نشده بود هر چند در میزان دعوت از شاعران و میهمانان و بهره برداری از آثار فاخر بیشتر بی تاثیر نبود، اما کیفیت بسیار خوب بود و جا دارد از زحمات مسئولان و برگزار کنندگان محترم در همین جا تقدیر و تشکر کنم.

سلمانی‌نژاد از مسئولان درخواست کرد: ضمن تلاش در تداوم برگزاری این قبیل جشنواره‌های ناب در سطح گستره، با اهتمام و ایجاد تنوع در موضوعات مربوطه و فراهم کردن بستر‌ها و دیدگاه‌های تازه، موجبات تنوع و به روز بودن این اشعار را فراهم کنند و مانع از ایجاد اشعار مشابه و مضامین مکرر شوند تا ان‌شاءلله شاهد پویایی و بالندگی بیشتر در این عرصه ارزشمند و مقدس باشیم.

وی ‌گفت: تصمیم دار‌م با مطالعه و اندیشه بیشتر در این زمینه، به زوایای کمتر دیده شده از این شعر ارزشمند بپردازم و با حضور در این قبیل جشنواره‌ها از آموزه‌های اساتید محترم و آثار ارزشمند شاعران گرامی کسب فیض شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار