بیانیه تشکل‌های شاهد و ایثارگر:

آیا زمان آن نرسیده دولت‌های اسلامی دست‌نشاندگان استکبار را از کلیدداری حرم الهی کوتاه کنند؟

آیا زمان آن نرسیده که ملت‌ها و دولت‌های اسلامی در برابر این جنایات مهر سکوت را شکسته و دست نشاندگان استکبار و اموی صفتان را از کلید داری حرم الهی کوتاه کنند؟
کد خبر: ۵۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵ - 28September 2015

آیا زمان آن نرسیده دولت‌های اسلامی دست‌نشاندگان استکبار را از کلیدداری حرم الهی کوتاه کنند؟

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر در پی فاجعه مصیبت بار منا و جان باختن تعدادی از حجاج ایرانی بیانیهای به شرح زیر صادر کرده است:

«واقعه اسف بار و تلخ کشته و مجروح شدن جمع کثیری از زائرین خانه خدا و میهمانان حرم امن الهی که موجی از حزن و اندوه را در جهان اسلام برپا کرد؛ سندی بر ضعف سردمداران آل سعود در مدیریت مراسم حج و میزبانی میهمانان بیت الله الحرام است که تا همیشه تاریخ مُهر بیکفایتی را بر پیشانی رژیم آل سعود باقی خواهد گذاشت. حکومت کودک کش عربستان سالهاست به جای متمرکز شدن بر خدمت به زائران خانه خدا، دخالت در امور دیگر کشورها و سرکوب ملتهای مظلوم منطقه را در دستور کار اصلی خود قرار داده و مولد گروههای جنایتکار و تکفیری همچون القاعده و داعش است و با همراهی رژیم اشغالگر صهیونیستی دیگر آبرویی برای خود باقی نگذاشته است، این فاجعه غم انگیز ثابت نمود که حاکمان آل سعود به هیچ عنوان صلاحیت مدیریت مراسم حج ابراهیمی را ندارند و جهان اسلام باید به فکر چاره ای باشد.

آیا زمان آن نرسیده که ملتها و دولتهای اسلامی در برابر این جنایات مهر سکوت را شکسته و دست نشاندگان استکبار و اموی صفتان را از کلید داری حرم الهی کوتاه کنند؟ در این برهه از زمان از همه اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی انتظار میرود که فکری اساسی و چارهای درست با همکاری یکدیگر برای موضوع مدیریت مراسم عظیم حج بیندیشند تا دیگر شاهد بروز چنین فجایع تلخی نباشیم.

مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) و پیشگاه ولی امر مسلمین جهان و همه ملتهای مسلمان و ملت شریف ایران تسلیت گفته و ضمن محکوم کردن آل سعود بی کفایت، خواستار پذیرش مسئولیت و الزامات این جنایت از سوی حکام عربستان است و از کشورهای اسلامی میخواهد برای اداره مراسم حج شورای بین المللی مرکب از تمام کشورهای اسلامی تشکیل و امور حج را در دست گیرند و اجازه ادامه این بیکفایتی را به حکام عربستان ندهند. برای جانباختگان این حادثه تلخ که دعوت حق را لبیک گفتند از درگاه خدای متعال علو درجات و برای خانوادههای داغدارشان صبر و اجر جزیل مسئلت دارد».

این بیانیه به امضای مجمع شاهد ایران اسلامی، بنیاد پدران آسمانی، اسوههای ایثار و تلاش، جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار، کانون همبستگی فرزندان شاهد، انجمن جانبازان نخاعی، مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، انجمن راست قامتان (قطع دو پا)، انجمن کانادین، انجمن جانبازان بصیر (دو چشم نابینا)، انجمن جانبازان آسیب دیده از یک چشم (تک چشم نابینا)، کانون هنری نخبگان شاهد و ایثارگر، جمعیت آزادگان، انجمن قربانیان تروریسم، کانون زندانیان مسلمان سیاسی قبل از انقلاب مجروحین جنگی، انجمن کمیته سربازان صلح، موسسه دیده بان، بنیاد هابیلیان، پیام آوران ایثار، مجمع فرزندان شاهد صدا و سیما، بنیاد امید و یاری، انجمن یادگاران عرصه ایثار و تلاش، جمعیت مجروحین جنگی و جمعیت جانبازان شیمیایی رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار