معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

خبرنگاران «تجسم امانت»، «مسئولیت»، «تعهد» و «وظیفه شناسی» جامعه هستند

«عزیزی» با بیان اینکه سرعت، صحت و دقت، سه شاخص مهم در حوزه اطلاع رسانی در مأموریت و کار خبرنگاری است گفت: جمله زیبایی درباره خبرنگاران شنیدم؛ خبرنگاران، تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی جامعه هستند.
کد خبر: ۵۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 11August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، مراسم روز خبرنگار با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مسئولان شب گذشته در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

«علی‌اکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای امنیت و سلامت، شهدای خبرنگار و جامعه رسانه‌ای کشور در استان و تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: از شهید «صارمی» عزیز در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در مزار شریف با رفقا و همکارانش به شهادت رسید و همچنین شهدای خبرنگار و رسانه استان یزد، شهیدان «احمد اخلاص»، شهید «سیدمهدی میرافضلی زاده»، شهید «احمد اخباریه»، شهید «ناصر دادرس»، «علی اکبر کارگر» یاد می کنم.

وی ادامه داد: خداوند گاهی جوری تقدیر را می‌نویسد که گویی می‌خواهد چیزی به ما یادآوری کند. امسال، روز خبرنگار مصادف شد با روز عاشورای حسینی. شاید چند صد سال طول بکشد و دوباره این اتفاق بیفتد؛ و دقیقا ایام اسارت اهل بیت و نقش حضرت زینب (س) و بویژه نقش امام سجاد(ع) در همین حوزه، اطلاع رسانی و خبر رسانی و کارکردن در این حوزه و نگه داشتن آنچه که به قول همه بزرگواران اشاره کردند، آنقدر زیباست که هرچه به آن اشاره کنیم ایرادی ندارد.

عزیزی با بیان اینکه «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب (س) و همچنین امام سجاد (ع) نبود» افزود: خطبه‌ای که حضرت زینب (س) خواند و امام سجاد (ع) چه در کوفه و چه در شام قرائت کردند و آنچه که آنروز از وقایع حادثه کربلا به جهان مخابره شد و امروز، از آن چیزی که برای ما مخابره می‌شود، برداشت می‌کنیم و همه آن چیزی است که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) برای ما مخابره کردند.

نقش خبرنگار یک نقش رسانه‌ای و اطلاع رسانی بسیار مهم است

وی با بیان اینکه نقش خبرنگار یک نقش رسانه‌ای و اطلاع رسانی بسیار مهم است ادامه داد: امروز در سراسر کشور شاهد تلاش گسترده و کوشش خستگی ناپذیر خبرنگاران هستیم. واقعا خبرنگاران محترم ما بی نظیر، در حال انجام کار خود هستند. بنده در همین مدت کمی که در این حوزه و در استان یزد، در خدمت شما عزیزان هستم، سعی می‌کنم در هر حادثه ای که پیش می‌آید، در میدان باشم و هرزمانی که در هر صحنه‌ای حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینم که خبرنگاران قبل از ما حاضر بودند.

عزیزی تصریح کرد: تعیین کردن مسیر افکار عمومی، کانالیزه کردن افکار عمومی، این وظیفه خبرنگاران و رسانه هاست و آن‌ها هستند که به مسیر، شکل می‌دهند و دقیقا اطلاع رسانی سریع را به مردم می‌کنند.

وی افزود: نقش خبرنگاران بسیار مهم است و شجاعت می‌خواهد. صرفا خبر زدن، شجاعت نمی‌خواهد. اتفاقا حضور در صحنه‌های خطر، مهمترین ویژگی خبرنگاران می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: شهید «باغبان»، از اولین شهیدان مدافع حرم که از شهدای خبرنگار بود. ما هر کجا نگاه می‌کنیم در رسانه، میبینیم از خودشان ردپایی بجا گذاشته‌اند و مخصوصا در حوزه شهدا و ما اگر این شهدا را داریم به این علت است که این‌ها نقش بسزایی در صحنه داشتند و این نقش شما را برجسته‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که شما چقدر مهم هستید.

خبرنگاران، تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی جامعه هستند

وی با بیان اینکه سرعت، صحت و دقت، سه شاخص مهم در حوزه اطلاع رسانی در مأموریت و کار خبرنگاری است بیان کرد: جمله زیبایی درباره خبرنگاران شنیدم؛ خبرنگاران، تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه شناسی جامعه اند.

عزیزی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان ۱۳۸۰ می فرمایند؛ اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود. شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می دهید. بدون این دوربین ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کار‌های ما، مثل یک چیز تصویب نشده است.

صداقت شاخصه مهم خبرنگاران است

وی با بیان اینکه خبرنگاران دارای ذوق و استعداد هستند ادامه داد: خبرنگاران سرعت عمل و دقت نظر بالایی دارند و حق طلبی از ویژگی‌های بارز خبرنگاران است. اینکه خبرنگاران، جسورانه خبر‌های خود را تهیه می‌کنند و گاهی ما مسئولان حتی به سختی در مقام پاسخ‌گویی آن‌ها قرار می‌گیریم و این برای یک خبرنگار بسیار آزاردهنده است که بخواهد با اصرار مطلب را بنویسد و کسی ممانعت کند. چه مسئول باشد و چه غیر مسئول، فرقی نمی‌کند.

عزیزی با اشاره به امانت داری خبرنگاران ادامه داد: خبرنگار آنچه که بدست می‌آورد همان را منتقل می‌کند و دخل و تصرفی در آن نمی‌کند این موضوع بسیار مهم است. صداقت شاخصه مهم خبرنگاران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار