بازداشت یک داعشی انگلیسی در لندن

پلیس انگلیس اعلام کرد یک شهروند این کشور که عضو گروه تروریستی داعش بوده را هنگام بازگشت از ترکیه در فرودگاه «لوتون» لندن بازداشت کرده است.
کد خبر: ۵۳۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ - 11August 2022

بازداشت یک داعشی انگلیسی در لندن هنگام بازگشت از ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس در بیانیه‌ای از دستگیری مردی ۳۸ ساله در فرودگاه «لوتون» لندن به اتهام تروریستی خبر داد.

به گزارش رسانه‌های محلی، پلیس انگلیس یک مظنون متعلق به گروه «بیتل» وابسته به گروه تروریستی داعش را که دست به آدم‌ربایی و قتل می‌زد، دیروز (چهارشنبه) در حالی که قصد داشت از طریق یکی از فرودگاه‌ها وارد این کشور شود، دستگیر کرد.

شبکه جهانی بی بی سی و دیگر رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که شخص بازداشت شده، «آئین دیویس» نام دارد که پس از ورود به فرودگاه لوتون لندن با پروازی از ترکیه، جایی که در حال گذراندن حکم زندان در آنجا به دلیل جرایم تروریستی بود، دستگیر شد. متهم به ایستگاه پلیس جنوب لندن انتقال داده شد و هنوز در بازداشت پلیس است.

ادعا می‌شود که دیویس یکی از اعضای گروهی است که ده‌ها خارجی را در سوریه بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به گروگان گرفته و به دلیل لهجه انگلیسی اعضای آن به «بیتل» معروف شده است. دیویس پس از محکومیت به عضویت در یک گروه تروریستی، هفت سال و نیم را در زندان ترکیه گذراند.

وزارت کشور انگلیس نیز با بیان اینکه یک شهروند انگلیسی از ترکیه عودت داده شده است، اعلام کرد: پلیس در حال انجام تحقیقات درباره این موضوع است.

اعضای گروه موسوم به بیتل متهم به ربودن ۲۷ نفر از آمریکا، انگلیس، اروپا، نیوزیلند، روسیه و ژاپن هستند. همچنین گفته می‌شود که دیویس و اموازی مشهور به جان جهادی یکی دیگر از اعضای برجسته گروه تروریستی داعش که سال ۲۰۱۵ در سوریه کشته شد، بخشی از گروه جذب نیرو برای داعش در لندن بوده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها