همسر شهید «حسین زارعی»:

شهید زارعی خبر شهادتش را به همکارانش داده بود

«شفیعی» با بیان اینکه همسرم از شهادتش اطلاع داشت، گفت: شهید «علی حسین زارعی» یک هفته قبل از شهادتش خواب دیده بود که سایت رادار «سوباشی» را بمباران کردند و دورش را پارچه مشکی کشیدند و خانواده شهدا در اطرافش عزاداری می‌کنند و گفته بود که به احتمال زیاد شهید خواهیم شد.
کد خبر: ۵۳۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ - 14August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سایت رادار «سوباشی» به عنوان یکی از مهمترین سایت‌های راداری کشور نقش ویژه‌ای در مقابله با تهاجمات هوایی رژیم بعث‌ عراق، در زمان جنگ تحمیلی داشت. دشمنان بعثی از فضای آتش بس بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ برای انهدام این رادار استفاده کردند و جنگنده‌های «میگ ۲۵» عراق که در بمباران شهر‌های غربی کشور شکست خورده بودند، در بازگشت از مأموریت، با چند موشک لیزری که از فاصله دور شلیک شده بود، اتاق عملیات سایت راداری «سوباشی» را منهدم کردند.

در این نبرد «رجبعلی جودکی»، «اسدالله زمانی»، «مهدی عسکری»، «نظام علی ملکی»، «فرهاد دستنبو»، «پرویز منصورعلی»، «اکبر کوهی ورامینی»، «پرویز نادری»، «رضا اقبال‌پور»، «علی حسین زارعی»، «علیرضا بهرامی روشن»، «علی‌نقی فخرالدین»، «حسنعلی مهدی برازنده»، «حسن یوسفی صفت»، «محمدعلی جوینده مهر»، «حسن مسعودی خرم»، «محمدرضا مؤمنی»، «طهماسب جامه شورانی» و «خسرو پناهی» به شهادت رسیدند.

شهید «علی حسین زارعی» خبر شهادتش را به همکارانش داده بود

نقش مهم و اثرگذار دلیرمردان ارتش به ویژه شهدای سایت سوباشی در دفاع از کشور موجب شد تا به گفت‌وگو با خانواده یکی از این شهدا بپردازیم، «طیبه شفیعی»، همسر سرتیپ شهید «علی حسین زارعی» از شهدای رادار سوباشی است که مظلومانه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه زندگی ما با جنگ شروع و با قطعنامه به پایان رسید، اظهار داشت: شهید «علی حسین زارعی» بسیار صادق، اهل دین و دیانت، خادم امام حسین (ع) و متعهد به کار بود و دو فرزند از شهید به یادگار مانده است.

شهید «علی حسین زارعی» خبر شهادتش را به همکارانش داده بود

شفیعی افزود: همسرم بسیار متعهد به کار بود و حتی در زمانی که فرزندانم را باردار بودم، من را تنها می‌گذاشت و به ماموریت می‌رفت.

وی با اشاره به اینکه همسرم از شهادتش اطلاع داشت، گفت: یک هفته قبل از اینکه به شهادت برسد، برای اینکه من را آرام کند گفت که «سفره شهادت جمع شد و نصیب من نشد» و خوابی دیده بودند و برای همکارهایشان تعریف کرده بودند که سایت سوباشی را بمباران و دورش را مشکی کشیدند و همه خانوادهایمان دورش جمع شدند و عزاداری می‌کنند و گفتند، ولی من نمی‌توانم این خواب را به همسرم بگویم، چون در اینجا غریب است، ولی احتمالا ما به شهادت می‌رسیم.

همسر شهید حسین زارعی خاطرنشان کرد: شهادت همسرم مصادف با حمله مرصاد بود و در معرض جنگ بودیم، اما با این وجود همسرم من را با دو بچه تنها گذاشت و بر خودش تکلیف میدانست که باید از کشور دفاع کند.

وی با انتقاد از اینکه شهدای سوباشی کمتر به مردم معرفی شده‌اند، تصریح کرد: رشادت‌های شهدای سوباشی را کمتر بازگو و فقط به سالگرد اکتفا می‌کنند، ما پیروزی انقلاب و جنگ را مدیون این شهدا هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها