امروز صورت گرفت؛

پیام تسلیت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در پی درگذشت «امیرهوشنگ ابتهاج»

سرهنگ «حبیبی» با صدور پیامی درگذشت شاعر گیلانی «امیرهوشنگ ابتهاج» را تسلیت گفت.
کد خبر: ۵۳۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ - 11August 2022

پیام تسلیت مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان در پی درگذشت «امیرهوشنگ ابتهاج»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان به مناسبت درگذشت شاعر گیلانی «امیرهوشنگ ابتهاج» پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون

با کمال تاسف و تاثر درگذشت شاعر پرآوازه و نامدار کشورمان «امیرهوشنگ ابتهاج» متخلص به «سایه»، پس از سالیان طولانی مجاهدت نمود تا با ذوق و هنر و استعداد بالای خویش گنجینه‌ای ماندگار در آثار هنری و اشعار وزین به‌ویژه در حوزه اجتماعی و آئینی به جای گذارد و به‌عنوان یک قدرت نرم از زبان شعر و تصنیف‌های فاخر، بخشی از هویت و تاریخ پرافتخار ایران اسلامی را در دنیا ثبت و ضبط کرد.

ضایعه و فقدان این استاد فرهیخته را به همه دوست‌داران و علاقه‌مندان و هنرمندان به شعر و ادب به‌ویژه به خانواده معظم ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح ایشان مغفرت و رحمت الهی را خواستاریم.

«امیرهوشنگ ابتهاج» متخلص به «سایه» متولد ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت است. این شاعر نخستین اثرش به نام «نخستین نغمه‌ها» را در سال ۱۳۲۵ منتشر کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «سراب»، «سیاه مشق»، «شبگیر»، «زمین»، «چند برگ از یلدا»، «تا صبح شب یلدا»، «یادگار خون سرو» و… اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین سروده‌های او «ارغوان» است که در قالب آثار موسیقایی هم عرضه نموده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار