انصارالله:

آمریکا صحنه‌گردان تجاوز به یمن است

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که آمریکا در راستای تأمین منافع رژیم موقت صهیونیستی، جنگ علیه یمن را مدیریت می‌کند.
کد خبر: ۵۳۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱ - 11August 2022

آمریکا صحنه‌گردان تجاوز به یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور، سفر خود به مسکو را در یک شرایط حساس و استثنائی عنوان کرد.

عبدالسلام در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: موضع ما به‌عنوان مردم یمن در قبال آنچه در سطح بین‌المللی رخ می‌دهد، از همان آغاز از خطر پروژه آمریکایی الهام گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه تغییرات واقعی در مواضع روسیه رخ داده است، تصریح کرد: [روسیه] درک کرده است که یمن می‌تواند یک [طرف] تأثیرگذار راهبردی باشد. علیه یمن نیز محاصره و تجاوز وجود دارد؛ لذا حق ماست که در جهان، با تمامی کسانی کار کنیم که از پروژه آمریکا متضرر شده‌اند، از جمله روسیه».

این مقام یمنی ادامه داد: تجاوز به یمن، فقط کار عربستان سعودی و امارات عربی متحده نیست؛ چرا که این کشورها، آلت دست آمریکا هستند و با رهبری این کشور، انگلیس و غرب صورت می‌گیرد. واشنگتن، از پشت، صحنه‌گردان پرونده یمن است تا به منافع اسرائیل کمک کند.

عبدالسلام با بیان اینکه چالشهای جدیدی وجود دارد که بین ایران، روسیه، یمن، کشورهای محور مقاومت و کشورهایی که از سلطه‌طلبی آمریکا متضرر شده‌اند، مشترک هستند، خاطر نشان کرد: تغییراتی در سطح بین‌الملل و منطقه در حال رخ دادن است. عربستان هم فهمیده است که حمایت آمریکا دیگر، تضمین شده نیست.

عبدالسلام گریزی هم به آتش‌بس در یمن زد و تأکید کرد: آتش‌بس به خاطر عوامل مرتبط با وضعیت انسانی حاصل شد، ولی این آخرین باری است که بر اساس شروط کنونی، با تمدید آن موافقت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار