مروری بر وصیت‌نامه شهید «سنجانی»

شهید حسن سنجانی در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: «حسین (ع) راهى را انتخاب کرد که تا ابد نام نیک خویش را با خون گلگونش پایدار ساخت و کسانى که عاشق او هستند، راهش را نیز ادامه خواهند داد. من یکى از عاشقان راه حسین (ع) و یاران او هستم.»
کد خبر: ۵۳۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ - 11August 2022

مروری بر وصیت‌نامه شهید «سنجانی»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید حسن سنجانی وشنوه در تاریخ بیست و هفتم خرداد ماه ۱۳۳۷، در روستای وشنوه از توابع استان قم در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. وی پس از چندی مجاهدت در برابر تعرض رژیم بعث عراق به میهن عزیزمان در تاریخ هشتم آذرماه ۱۳۶۰، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

وصیت‌نامه شهید حسن سنجانی

«بسم الله الرحمن الرحیم

«و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون»

درود بى‌پایان بر رهبر عظیم‌الشان و چریک پیر انقلاب و مجاهد کبیر، حضرت آیت‌الله العظمى الامام الخمینى و جاوید و پاینده باد جمهورى عدل اسلامى در ایران و درود بر مردم مستضعف ایران و شهیدان که با خون خود، نهال انقلاب اسلامى را آبیارى کردند.

هر کسی در زندگى راهى را برمی‌گزیند، اما حسین (ع) راهى را انتخاب کرد که تا ابد نام نیک خویش را با خون گلگونش پایدار ساخت و کسانى که عاشق او هستند، راهش را نیز ادامه خواهند داد. من یکى از عاشقان راه حسین (ع) و یاران او هستم.

خداوندا، تو را به خون پاکش قسمت مى‌دهم که در راهى که انتخاب کرده‌ام، یارى فرمایى.

من که این راه را انتخاب کرده‌ام اگر در این راه کشته شوم به راستى که خداوند بزرگ آرزوى مرا برآورده ساخته است و از شما پدر عزیز و مادر مهربان و برادرانم و خواهرانم امید دارم که راه مرا ادامه دهید.

اى مومنان، خداوند بزرگ در برابر معامله‌اى که وعده فرموده پایدار و استوار است؛ او در مقابل جان ناقابلى که در راه خدا داده باشى بهشت جاویدان را جایگاه ابدى شما مى‌سازد و در روز رستاخیز مى‌توانید هر که را بخواهید، شفاعت نمایید.

پدر عزیزم و مادر مهربانم، امیدوارم که خداوند بزرگ به شما صبر و ایمان بیشتر عطا فرماید و از این که هدیه اى ناقابل به پیشگاه خداوند متعال تقدیم مى‌دارید، خوشحال باشید و هیچ رنجیده خاطر نباشید که دشمن خوشحال مى‌شود و دوست ندارم که براى من گریه کنید.

کفش‌ها و لباس‌هایم را به برادرم بخشیدم و زمین را اگر خواستید بفروشید و یا خودتان بردارید و پولش را به حساب جنگ‌زدگان واریز نمایید. از تمام دوستان و آشنایان حلالیت مى‌طلبم و مرا نیز در قبرستان شیخان دفن نمایید و اگر پولى پیش من مانده بود، آن را هم به مستمندان وشنوه بدهید.

خداوند بزرگ بر همه شما توفیق عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. «حسن سنجانى»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار