پکن:

تحریم‌های آمریکا ۲۰۰ میلیارد دلار به ایران خسارت زده است

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخشی از گزارش انجمن تحقیقات حقوق بشر چین اعلام کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا دست‌کم ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت اقتصادی زده است.
کد خبر: ۵۳۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ - 12August 2022

پکن: تحریم‌های آمریکا ۲۰۰ میلیارد دلار به ایران خسارت زده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مطلبی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به انتقاد از سیاست‌های تحریم‌های ایالات آمریکا پرداخت و از خسارات هنگفتی که تحریم‌های یکجانبه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد، سخن گفت.

وی با انتشار یک عکس در صفحه توییتر خود نوشت: «ایالات متحده امپراطوری تحریم‌ها است. تحریم‌های ایالات متحده که دولت (دونالد) ترامپ رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا وضع کرد، دست‌کم ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به ایران وارد کرد».

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مطلب بخشی از گزارش انجمن تحقیقات حقوق بشر چین است که به تخلفات حقوق بشری آمریکا در غرب آسیا و آسیب‌های وارده به ایران پرداخته است.

انگلیس، روسیه، چین، آلمان، ایالات متحده، فرانسه و اتحادیه اروپا و ایران در سال ۲۰۱۵ توافق هسته‌ای موسوم به برجام را امضا کردند، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌های جامعی را مجدداً علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرد و سیاست «فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفت به امید آن که ایران با توافق مورد قبول آمریکا موافقت کند، اما این سیاست نه تنها نتیجه‌ای در برنداشت بلکه ایران پس از یکسال عمل به تعهدات برجامی، کاهش تعهدات خود را آغاز کرد.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران در زمان ریاست‌جمهوری خود درباره خسارات تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفته بود: «البته آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیارد خسارت مستقیم به ما زده است، اما ما به دوستان گفتیم فعلاً این را برای مراحل بعد بگذارید. در مرحله اول می‌خواهیم با برداشتن تحریم‌ها وارد برجام شود و بعد می‌توانیم حرف هایمان را بزنیم».

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار