امام جمعه زاهدان:

درک مفاهیم عاشورا باید هدف اصلی عزاداری باشد

حجت‌الاسلام «محامی» گفت: اقامه مراسم عزا برای امام حسین (ع) لازم است اما از آن مهمتر درک مفاهیم و اجرای آن در زندگی است.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ - 12August 2022

درک مفاهیم عاشورا باید هدف اصلی عزاداری باشدبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی محامی» نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی، سالم سازی محیط و روابط اجتماعی در جامعه با تلاش عملی و درخواست از درگاه خداوند متعال است.

وی افزود: انسان برای طی کردن مراحل کمال و کسب سعادت در دنیا و آخرت نیازمند یک محیط سالم و برقراری روابط سالم در جامعه است. 

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در شرایطی که محیط سالم نباشد باز هم انسان مختار بوده و می‌تواند خوب زندگی کند اما کار سختی پیش رو دارد؛ زیرا تربیت فرزندان و حفظ خانواده در یک محیط ناسالم با مراتب کار سخت‌تری خواهد بود.

حجت‌الاسلام محامی عنوان کرد: وقتی وضعیت جامعه نا مطلوب است، طبق درس امام حسین (ع) و نهضت عاشورا، در برابر آسیب‌ها و سرنوشت جامعه مسئولیت داریم و باید برای تغییر رفتارهای نامناسب جامعه تا پای جان تلاش و سرمایه گذاری کنیم.

نماینده ولی‌ فقیه در سیستان‌ و بلوچستان یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی را زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) و عمل به درس‌ها و پیام‌های نهضت عاشور دانست و گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی پس از چند سال مواجهه با محدودیت‌های کرونایی امسال به صورت پر شور و با نشاط در همه کشور و استان برگزار شد که خداوند متعال را برای عنایت این نعمت و توفیق عزاداری سپاسگذاریم.

حجت‌الاسلام محامی ادامه داد: سخنرانان، مداحان بزرگوار و هیأت داران باید از این فرصت دلدادگی مردم به امام حسین (ع) و حضور پرشور آن‌ها در مراسم عزاداری حداکثر استفاده را برای آشنایی مردم با معارف اسلامی، درس‌ها و پیام‌های عاشورا داشته باشند تا این جریان همچنان زنده بماند و در زندگی ما نقش آفرین باشد.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: ابراز ارادت به پیامبر اکرم (ص)، اهل بیت (ع) و اقامه مراسم عزا برای امام حسین (ع) لازم است اما مهمتر از همه این‌ها فهمیدن حرف و پیام امام حسین و اجرای آن در زندگی خودمان است و مداحان و مبلغان باید از این جهت برای بیان معارف حداکثر استفاده را کنند.

حجت‌الاسلام محامی با اشاره به روز مقاومت اسلامی عنوان کرد: درس بزرگ نهصت عاشورا این است که مقاومت و مجاهدت مخلصانه در راه خدا تنها راه ماندگاری و پیروزی است و حال با گذشت ۱۴۰۰ سال هر روز و هر سال مراسم امام حسین (ع) با گسترش بیشتری روبرو بوده و هر سال با تعداد بیشتری از دلدادگان برگزار می‌شود که این نشان از زنده بودن راه و پیروزی امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اظهار کرد: پیام دیگر واقعه عاشورا نقش آفرینی ویژه خانواده شهدا و بازماندگان از واقعه عاشورا است که به اسارت برده شده‌اند و اعضای کاروان اسرا از خانواده شهدای واقعه عاشورا بودند.

امام جمعه زاهدان افزود: گرچه همه ما در برابر شهدا، ایثارگران، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها مسئولیم اما در این حرکت خود خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان باید پیشتاز و علمدار جهاد تبیین، بیان اهداف و رسالت‌های انقلاب اسلامی و مجاهدان انقلاب باشند و به مردم و نسل‌های بعدی منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها