امام جمعه دیر:

آزادگان عزت کشور را در شکنجه گاه‌های دشمن حفظ کردند

«حسینی» گفت: آزادگان عزت کشور را در شکنجه گاه‌های دشمن حفظ کردند و مایه افتخار ما هستند.
کد خبر: ۵۳۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶ - 12August 2022

آزادگان عزت کشور را در شکنجه گاه‌های دشمن حفظ کردندبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعلی حسینی» امام جمعه دیر در خطبه‌های نمازجمعه دیر با تسلیت ایام اسارت اهل بیت (ع) و بازماندگان شهدای کربلا، اظهار داشت: ما باید از کاروان تبلیغاتی اباعبدالله و بازماندگان حادثه کربلا درس صبر و استقامت و پیام رسانی و جهاد تبیین بگیریم.

امام جمعه دیر گفت: صبر و استقامت اسرای کربلا در مقابل مصیبت‌ها مکمل آن فداکاری و شهادت سالار شهیدان بود.

وی با بیان اینکه هر انقلابی دارای دو بخش خون و پیام است، تاکید کرد: سالار شهیدان و جوانان بنی هاشم و اصحابش جانشان فدای دین و ارزش‌های اسلامی کردند و حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) و بازماندگان در شرایط سخت پیام حادثه کربلا را منتقل کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین و پیام رسانی اهل بیت مانع از تحریف حقایق توسط دشمن و وارونه جلوه دادن قیام امام حسین (ع) شد.

وی با بیان اینکه اگر ما حقایق را روایت نکنیم دشمن مطابق میل خود مسائل را بازگو می‌کند، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند سردار بزرگ ما و قهرمان مبارزه با تروریست را می‌خواستند به عنوان تروریست معرفی کنند که اگر آگاهی و بصیرت ملت ایران و ملت‌های منطقه نبود که آن گونه در تشییع جنازه شرکت کردند سردار ما را علاوه بر ترور فیزیکی ترور شخصیتی می‌کردند.

وی با اعلام اینکه امروز هم عده‌ای سرداران بزرگ ما را مورد اهانت قرار می‌دهند، عنوان کرد: مدافعان حرم شخصیت‌های پرافتخاری هستند که با این یاوه گویی ها چیزی از شخصیتشان کاسته نمی‌شود منتها ما باید بیدار و هوشیار باشیم و در مقابل این اهانت‌ها ساکت نباشیم و روشنگری کنیم و فعالان فضای مجازی واکنش نشان داده و اجازه ندهند اینها به اهدافشان برسند.

حسینی با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم عزاداری دهه اول محرم، بیان کرد: متولیان با پیگیری و پالایش و نظارت اجازه سردمداری هیأت به افرادی که هیچ سنخیتی با دستگاه امام حسین (ع) ندارند، ندهند.

وی با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک و زودبازده، ادامه داد: از صنایع کوچک و متوسط باید به عنوان کلید تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نام ببریم و اگر این صنایع کوچک فعال و حمایت شود مسئله اشتغال و فقر حل و تحریم‌های دشمن خنثی خواهد شد.

امام جمعه دیر درباره روز جهانی جوان، افزود: هم جوانان قدر خود بدانند و هم مردم و مسئولان قدر جوانان بدانند، بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی بویژه نسل جوان است.

حسینی با اشاره به روز مقاومت اسلامی، گفت: اسرائیل رو به ضعف و مقاومت فلسطین در حال تقویت شدن است و اگر ما متحد و یکپارچه باشیم و به خدا توکل کنیم در هر عرصه‌ای موفق می‌شویم.

وی با گرامیداشت روز آزادگان، ابراز کرد: آزادگان عزت کشور را در شکنجه گاه‌های دشمن حفظ کردند و مایه افتخار ما هستند.

امام جمعه دیر درباره پرتاب ماهواره خیام به فضا بیان کرد: این ماهواره سنجش از راه دور است که توسط دانشمندان و محققان داخلی طراحی و با سفارش و نظارت ایران توسط روسیه ساخته شده و پرتاب آن نیز توسط کشور دیگری انجام شد و بهره برداری از داده‌های ماهواره از دستگاه‌های داخل کشور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این ماهواره ایرانی است چون ایران مالک آن است، تاکید کرد: این ماهواره صرفاً تحقیقاتی و برای سنجش از راه دور است.

خطیب جمعه دیر اظهار نظرهای مقامات اروپایی و برخی خبرنگاران غربی درباره متن توافقنامه برجام را فرافکنی دانست و افزود: متن توافق با نظر ایران باید نهایی شود و کشورهایی که نقش واسطه دارند حق ندارند نظرات و پیشنهادات خود را به عنوان متن نهایی توافق معرفی کنند و ایران تسلیم این جوسازی‌ها نمی‌شود.

وی افزود: رفع تحریم‌ها، تضمین‌های محکم و غیرقابل بازگشت توسط غربی‌ها و بسته شدن پرونده‌های ادعایی در آژانس از خواسته‌های ایران است.

حسینی گفت: یکی از اهداف سفرهای استانی رئیس جمهور ارتباط با مردم است و رئیس جمهور فقط رئیس جمهور مردم تهران که نیست، رئیس جمهور همه مردم ایران است.

وی بیان کرد: این حضور موجب بیان مشکلات مردم از نزدیک با رئیس جمهور می‌شود و مسئولان با شناخت بهتری نسبت به امکانات و نقاط ضعف منطقه می‌توانند تصمیم گیری کنند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه امسال کمترین خاموشی برق در شهرستان داشتیم، ابراز کرد: با توجه به گرمای هوا شهروندان از برق استفاده بهینه داشته باشند.

وی درباره حادثه اخیر قطعی برق در آبدان و بردخون، گفت: مردم بردخون و بعضی از روستاها بیش از ۱۲ ساعت خاموشی داشتند که در این گرما مردم دچار مشکل شدند و به تبع آن شبکه آب و خطوط مخابرات و تلفن همراه قطع شد که مسئولین از مردم عذرخواهی کردند.

حسینی افزود: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های حوزه برق شاهد این مشکلات برای مردم نباشیم و از سوی دیگر سایت‌های پرورش میگو باید برق اضطراری داشته باشند تا این ذهنیت برای مردم ایجاد نشود که برق ما را به جای دیگری دادند.

وی بیان کرد: کسی که چند هزار میلیار د بیشتر کمتر سرمایه گذاری می‌کند باید فکر برق هم باشد و دولت هم اگر می‌خواهد به آنها کمک کند برق مستقل دیگری برای آنها در نظر بگیرد.

امام جمعه دیر یادآور شد: درباره شکستگی لوله در میدان شهدای فرهنگی شهر دیر و جاده ساحلی هم پیگیری لازم انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار