امام جمعه دشتی:

امروز جبهه مقاومت به برکت خون شهیدان در جهان گسترش پیدا کرده است

«زاهددوست» گفت: امروز جبهه مقاومت به برکت خون مطهر شهیدان و با پایمردی ملت مقاوم ایران، در جهان گسترش پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۳۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ - 12August 2022

امروز جبهه مقاومت به برکت خون شهیدان در جهان گسترش پیدا کرده استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «علی زاهددوست» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته شهر خورموج با اشاره به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: در صورت حمایت از صنایع کوچک، تولید به خانه‌ها و شهرها و روستاهای کوچک منتقل خواهد شد و گروه زیادی از مردم مشغول به کار خواهند شد.

امام جمعه دشتی با اشاره به اینکه اجرایی شدن این راهکار در واقع تحقق رهنمود رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است گفت: راه مقابله با بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه باور و حمایت مسئولان از صنایع کوچک و نظارت بر آن است و اگر بتوانیم جوانی را از بیکاری و بلاتکلیفی نجات دهیم این خود از هر عبادتی بالاتر است.

وی افزود: مجموعه‌های متولی کار و اشتغال باید در این زمینه آگاه سازی کنند زیرا بسیاری از مردم به دنبال کار هستند اما این فرصت‌ها را نمی‌شناسند.

زاهددوست با با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی تصریح کرد: آزادگان بزرگترین الگو برای جامعه اسلامی هستند چرا که علی‌رغم سخت‌ترین شکنجه‌های روحی، جسمی و معنوی به آن عزیزان، اما ایمانشان را حفظ و در راه هدف خود ذره‌ای متزلزل نشدند و این بزرگترین درس از آزادگان به جامعه امروز است.

وی گفت: استقامت و عزت و صلابت امروز ایران اسلامی محصول همین استقامت و شجاعت آزادگان است، لذا ما مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام هستیم.

این امام جمعه با اشاره بیست و سوم مرداد ماه، سالگرد مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی و روز مقاومت اسلامی گفت: مقاومت تنها راه نجات جهان اسلام در مقابل قدرت‌های استکباری است.

امام جمعه دشتی یادآور شد: امروز جبهه مقاومت به برکت خون مطهر شهیدان و با پایمردی ملت مقاوم ایران، در جهان گسترش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: جوان‌های عراق، سوریه، جوان‌های لبنان، شمال آفریقا، یمن و بحرین و مناطق شبه‌قارّه هند، پاکستان و افغانستان امروز به جبهه مقاومت پیوسته‌اند و در مقابل آمریکا و سلطه استکبار مقاومت می‌کنند.

حجت الاسلام زاهد دوست ادامه داد: رژیم اشغالگر و کودک کش صهیونیستی که زمانی همه ارتش کشورهای عربی را در ۶ روز شکست می‌داد، امروز به خاطر مقاومت فلسطینی‌ها کارش به جایی رسیده است که سه روز نمی‌تواند در مقابل یک گروه کوچک از مبارزان فلسطینی در غزه دوام بیاورد و از ترس موشک باران فلسطینی‌ها، فوری دست به دامان مصر برای میانجیگری و تحقق آتش‌بس می‌شود.

وی گفت: البته مقاومت در مقابل جهان سلطه قطعاً برای ما هزینه داشته است، هم انسان‌های بزرگی در جریان مقاومت به شهادت رسیده‌اند، هم طعم تلخ محرومیت‌ها و تحریم‌ها را چشیده‌ایم ولی قطعاً به تعبیر مقام معظم رهبری، هزینه سازش از هزینه مقاومت برای ما بیشتر بود، یعنی در صورت سازش هم ما باید کشته‌های بیشتری می‌دادیم و هم سختی‌های بیشتری بر ما تحمیل می‌شد، مثل بسیاری از کشورهایی که سازش کردند ولی هزینه بیشتری متحمل شدند و به یک ملت زبون و ذلیل استکبار تبدیل شدند.

وی اضافه کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در مذاکرات به برکت مقاومت است و ایران در این دور از مذاکرات رفع کامل تحریم‌های ظالمانه و ارائه تضمین‌های محکم برای دستیابی به منافع اقتصادی را خط قرمز خود می‌داند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: حضور مقتدرانه و با دست پر گروه مذاکره کنندگان و وحدت و یکپارچگی داخلی تنها مسیری است که ما را در مذاکرات به موفقیت خواهند رساند.

وی گفت: اتحادیه اروپایی در جایگاه هماهنگ‌کننده مذاکرات نمی‌تواند پیشنهادات خود را به‌عنوان «متن نهایی» معرفی کند چرا که اتخاذ تصمیم در این خصوص تنها در اختیار طرف‌های مذاکره‌کننده است.

وی اضافه کرد: غرب در حال حاضر به توافق به ایران نیاز دارد می‌خواهد به زعم باطل خود با فضاسازی رسانه‌ای، توپ را در زمین ایران بیندازد و به خیال خود دولتمردان ایران را با افکار عمومی مردم خود در داخل کشور و با افکار عمومی برساخته از فضاسازی رسانه‌ای در خارج، مواجه و مقابل کند.

وی گفت: اگر امروز ماهواره خیام به فضا پرتاب می‌شود حاصل مقاومت ملت فهیم ایران است و پرتاب این ماهواره در این شرایط حساس پیام‌های زیادی را به دشمنان ما داشت.

امام جمعه دشتی بیان کرد: ایران اسلامی به صنعت هوافضا نگاه راهبردی دارد و برنامه‌ای بلند مدت را برای پیشرفت در عرصه هوافضا پیش و رو دارد.

وی گفت: ایران اسلامی سال‌ها است که اثبات کرده که دیگر انحصار علم هوافضا در اختیار غربی‌ها نیست و جمهوری اسلامی در این عرصه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف برق گفت: مردم عزیز ما بایستی در مصرف برق بیش از پیش صرفه جویی داشته باشند تا بتوانیم از خاموشی‌های ناشی از کمبود برق جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها