امام جمعه اهرم:

محرم و صفر زمان ارتقا علمی و تحلیلی جوانان و مردم فراهم می‌شود

حجت‌الاسلام «پهلوزاده» با بیان محرم و صفر زمان ارتقا علمی و تحلیلی جوانان و مردم فراهم می‌شود، گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا در دوران ما، نقش بسیار کلیدی در مقاومت در برابر دشمن داشته و دارد.
کد خبر: ۵۳۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸ - 12August 2022

محرم و صفر زمان ارتقا علمی و تحلیلی جوانان و مردم فراهم می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب پهلوزاده» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهرم اظهار داشت: ایام شهادت مولا و سرور آزادگان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یارانش و ایام حزن و اندوه اهل بیت در اسارتِ یزیدیان به شما عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی گفت: لازم می‌دانم از همه عزیزان هیأت امنای مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و هیأت‌های تعزیه تقدیر و تشکر کنیم که زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین علیه السلام و قیام عاشورا در دوران ما، نقش بسیار کلیدی در مقاومت در برابر دشمن داشته و دارد.

امام جمعه اهرم تاکید کرد: اگر در منبرها و عزاداری‌ها معارف اهل بیت تبیین نشود و جوان ما با گفتمان ضد استکباری دشمن آشنا نشود و قدرت تحلیل گزینه‌های روی میز یزید زمان خودشان را نداشته باشند نخواهد توانست در فتنه‌ها سره از ناسره و حق از ناحق را تشخیص بدهند.

وی ادامه داد: در کتاب امالی شیخ صدوق، یونس بن ظبیان از امام صادق علیه السلام روایت می‌کند که می‌فرماید: پدرم از قول پدرش، و او از قول جدش و او از علی علیه السلام، برایم گفته که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: ارزشمندترین مردم کسی است که بیشترین علم را دارد و کم‌ارزش‌ترین مردم کسی است که کمترین بهره را از دانش دارد.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: محرم و صفر زمان ارتقا علمی و تحلیلی جوانان و مردم فراهم می‌شود و کلام تاریخی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که فرمودند: «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» به این خاطر است که در محرم و صفر برای شناخت و مقابله با یزید زمان در منبرهای محرم و صفر و مراسم عزاداری‌های این ایام؛ یزید زمان را برای جوانان مشخص می‌کنند و نسبت به فتنه‌های دشمن تبیین و روشنگری صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر کسی در تحلیل‌ها و مصداق شناسی استکبار زمان خودش چشمش و گوشش به رسانه‌های جیره خور صهیونیست و اعراب مرتجع منطقه باشه در ظهر عاشورای زمان خودش قطعاً در لشکر عمر سعد زمان خودش قرار خواهد گرفت و برای همیشه در صف مغضوبین ثبت خواهد شد.

امام جمعه اهرم خاطرنشان کرد: چند وقتی هست می‌گویند «متن توافق نهایی» آماده شده و ایران باید قبول کند؛ این را باید عرض کنیم با منطق آمریکا که می‌گوید هر چه در دست شماست (از اتمی و موشکی و قانون اساسی و شورای نگهبان و اسلام و ولایت فقیه و هرچه که اعتقاد دارید) باید برای اینها پای میز مذاکره بنشینید.

وی بیان کرد: دشمن بداند همانطور که قاسم بن الحسن در ظهر عاشورا فرمود مرگ برای من از عسل شیرین‌تر است در زمان ولایت مطلقه فقیه و در گام دوم انقلاب و با وجود جوانان مؤمن انقلابی دیگر کربلای برپا نخواهد شد و اگر هم برپا شود قطعاً دشمن اسلام برای همیشه تاریخ از بین خواهد رفت.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: موفقیت دانشمندان جوان ایرانی در تولید ماهواره خیام و پرتاب موفق آن به فضا و قرار دادن آن در مدار ۵۰۰ کیلومتر و برای حداقل پنج سال برای جمع آوری اطلاعات برای مدیریت عرصه‌های مختلف خدماتی کشور این موفقیت و پیروزی را به همه این عزیزان تبریک عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: ماهواره خیام توسط ماهواره بر سایوز روسیه پرتاب شده و استفاده تمام دنیا از پایگاه قزاقستان که به مدت ۵۰ سال در اختیار روسیه است کار معمول و عرف پرتاب ماهواره‌ها است و به دلیل به صرفه بودن از این پایگاه پرتاب شده و صد در صد کنترل آن هم به دست جوانان انقلابی است و اطلاعات آن هم برای دیگر کشورها نیست و این برگ زرین دیگری است بر دفتر افتخارات نظام انقلابی ایران اسلامی.

پهلوزاده اظهار داشت: حمله رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین است که ۴۷ شهید و ۳۰۰ زخمی برجا گذاشت و در بین این شهدا ۱۷ نفر کودک هستند. این حمله وحشیانه را محکوم می‌کنیم و این رژیم کودک کش همچون گذشته به اضمحلال نزدیک تر می‌شود چرا که در این حمله چند روز گذشته تحمل جنگ سه روزه هم نداشتند و از کشورهای عربی می‌خواهند که پادرمیانی کنند و مقاومت را نسبت به دفاع از مردم متوقف کنند.

وی اضافه کرد: حمله به عزاداران حسینی در کشور نیجریه را محکوم می‌کنیم و دنیا در حال رسیدن به آزادی است که امام حسین علیه السلام در سال ۶۱ هجری نهال آن را کاشتند و امروزه در کشورهای مختلف یکی بعد از دیگری از یوغ ستم مستکبرین آزاد می‌شوند و انشاالله به زودی مسلمانان نیجریه هم طعم شیرین آزادی را خواهند چشید.

امام جمعه اهرم بیان کرد: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت پیروز مندانه آزادگان به میهن اسلامی هست. این روز را خدمت همه آزادگان سرافراز تبریک عرض می‌کنیم. همانطور که حضرت زینب در جنگ روایت بعد از واقعه کربلا چون تبیین کردند تا امروز اثر روشنگری و تبیین حضرت زینب ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: اسرا و آزادگان ما و در رأس آنها سید آزادگان مرحوم ابوترابی مثل حضرت زینب سلام الله علیها در مقابل دشمن ایستادند.

امام جمعه اهرم افزود: کوتاهی مسئولین نسبت به ایجاد زمینه کادرسازی کادر جوان مؤمن انقلابی برای تحقق آرمان‌های گام دوم کوتاهی نسبت به همه جریان و جبهه حق خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار