کمیته «چارچوب هماهنگی» تحصن نامحدود در بغداد اعلام کرد

کمیته هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» برگزاری تحصن نامحدود در مجاورت پل معلق در منطقه سبز بغداد را اعلام و خواستار تشکیل فوری دولت شد.
کد خبر: ۵۳۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱ - 12August 2022
کمیته «چارچوب هماهنگی» تحصن نامحدود در بغداد اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمیته هماهنگی گروه‌های شیعه عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی» ضمن اعلام تحصن نامحدود در مجاورت پل معلق منطقه سبز در بغداد، خواستار تسریع در روند تشکیل دولت دارای اختیارات کامل مطابق با قانون اساسی به منظور احیای حیثیت کشور و حل مشکلات شهروندان شد.
 
چارچوب هماهنگی همچنین گروه‌های سیاسی را به تسریع در روند تعیین نامزد ریاست جمهوری، تعیین تکلیف نامزد فراکسیون اکثریت برای نخست‌وزیری شد.
 
بنابر گزارش شبکه الجزیره، چارچوب هماهنگی همچنین حمایت کامل خود از دستگاه قضایی عراق و نهادهای آن و نیز مخالفت با هر گونه تعرض به این نهادها را اعلام کرد و از رئیس پارلمان خواست تا برای پایان دادن به تعلیق جلسات پارلمان اقدام کرده و فعالیت‌های قانونگذاری و نظارتی مجلس ازسر گرفته شود.
 
در بیانیه این کمیته آمده است: از نیروهای امنیتی برای حمایت از نهادهای دولت و کمک به انجام وظایف آن‌ها بدون هیچ گونه مانعی درخواست می‌کنیم و همچنین خواهان پایان دادن به مشکلات برق و دیگر خدمات اصلی هستیم و وظیفه دولت ارائه این خدمات به شهروندان است.
 
در این بیانیه همچنین بر ضرورت تسریع در روند تشکیل دولت دارای اختیارات کامل مطابق با قانون اساسی به منظور احیای حیثیت کشور و رفع مشکلات شهروندان هستیم.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار