رئیس جمهور:

حل مشکلات نیازمند مدیران انقلابی و جهادی است

حجت‌الاسلام «رئیسی» گفت: گام‌های آهسته مشکل استان کرمان را برطرف نمی‌کند و برای حل ضعف‌ها، کاستی‌ها و مشکلات نیازمند مدیران انقلابی و جهادی هستیم.
کد خبر: ۵۳۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ - 12August 2022

حل مشکلات نیازمند مدیران انقلابی و جهادی است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان،  حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امشب در شورای اداری استان کرمان اظهار داشت: از نکاتی که کمتر در مجالس بحث می‌شود و به اقتضای این جلسه می‌گویم، دلالت‌های مدیریتی عاشورا است؛ اخلاص، حرکت جهادی، بصیرت، وفا، صبر و توکل را از عاشورا می‌آموزیم.

رئیس جمهور ادامه داد: در تابلوی عاشورا همه مظاهر عالی انسانی نقش بسته است و پیش روی انسان است و ما سبک زندگی حسینی را می آموزیم؛ بنابراین یکی از جهاتی که در عاشورا درس است؛ دلالت های مدیریتی عاشورا است.

وی با بیان اینکه از مدینه که این کاروان آغاز می شود، نهایتش لقا الله است و وداع های اباعبدالله علیه السلام همه برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: برای بقای عاشورا، مسئله اربعین را امام سجاد علیه السلام ماندگار کرد و مجالس ماتم و جریان عاشورا یک حرکت دقیق مدیریت شده است و تمام تلاش ائمه علیه السلام در طول تاریخ ماندگاری عاشورا بوذه تا منشا تحولات در هستی شود و باید ابعادش شناخته شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه انسان ها باید شرایط زمان خود را بشناسند، عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی در تداوم مکتب حسینی و تداوم جریان عاشورا است؛ یعنی اخلاص و سختکوشی و مجاهدت او درس آموز است؛ ایشان هرگز ناامیدی به خود راه نداد، چگونه با برنامه ریزی و حرکت راهبردی پیش رفت؛ بنابراین ما باید ابعاد این مکتب را روشن کنیم و طبق آن پیش برویم.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: در شهر و دیاری که تکریم از شهید سلیمانی است برای همه ما به عنوان مدیر باید دلالت های مدیریتی او را به عنوان سربازی در مکتب حسینی ببینیم.

رئیس جمهور گفت: گره از زندگی مردم باز شود، پروژه ها تمام شود به اسم هرکسی می خواهد ثبت شود، مهم نیست اینها ماندگار نیست؛ بدانیم چیری که ماندگار است اخلاص، پشتکار داشتن، مجاهدت و مردم داری است.

وی با بیان اینکه توجه به مردم در مکتب عاشورا دگر خواهی در پرتو خدا خواهی است، تصریح کرد: ما طبق مکتب عاشورایی باید بدانیم ولی ما به چه چیز راضی است؛ هر مشکلی از کشاورز و سیلزده حل بشود، رهبر انقلاب راضی هستند؛ گاهی تکلیف است که بدانیم چه چیزی خدا و ولایت را راضی می کند؛ ما روحیه جهادی می خواهیم تا مشکلات حل شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: گام های آهسته مشکل کرمان را حل نمی کند؛ وضعیت استان زیبنده استان نیست باید تغییر کند، کار مدیریتی لازم است تا بدانیم ضعف ها کجاست؛ بنابراین کسانی که روحیه جهادی ندارند، کنار بزنید راه را باز کند و کار را پیش ببرید.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: بخش دولتی باید به بخش خصوصی میدان دهد، راه را برایش باز کند تا سرمایه گذاری کند و گره ها باز شود؛ اینها با بخشنامه و سخنرانی درست نمی شود؛ بلکه با اقدام و عمل درست می شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: مردم می بینند پولی به عنوان معدن خوابیده اما جوانان بیکار هستند؛ معادن را بررسی کنید انقلابی و سریع تا از این ثروت بهره برداری شود، اشتغال و کار ایجاد شود؛ بنابراین شورای عالی معدن به صورت سریع عمل کند یک روز به تعویق نیفتد.

وی ادامه داد: مسائل بررسی شود، ۲۰۰ معدن غیرفعال چرا وجود دارد؟ اگر مشکل از بهره بردار است پس گرفته شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: نسبت به سیل جنوب، هر بارانی تهدید ایجاد می کند؛ از موارد با اولویت است و باید سیل بند جیرفت سریع پیگیری شود.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: مساله آب کرمان و تنش های آبی در استان تسریع شود؛ چه در زمینه انتقال آب و چه اقداماتی که در استان باید حل شود، مد نظر قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نتیجه سفر استانی را مردم باید احساس کنند که کار متفاوتی صورت گرفته است، تصریح کرد: سهم معادن در مسئولیت اجتماعی طبق قانون ۱۵ درصد به حساب استان واریز شود و این ثروت باید نصیب استان شود و این مسئله از جمله کارهای فوری است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: در موضوع اتباع دو مرحله کار کردیم؛ آنها مهمانان محترمی هستند اما باید تمام مسائل آنها در سامانه ثبت شود، هر نفر شناسه قطعی داشته باشد؛ بنابراین سامان دادن آنها از ضرورت ها است و مرحله دو تشکیل سازمان مهاجرین که جهت ساماندهی اتباع نقش دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از بودجه حوادث غیرمترقبه باید خساراتی که دیده شده در همه استان پرداخت شود، اظهار کرد: مساله دیگر استان کرمان از قدیم گردشگری بوده؛ اما بعد از شهادت حاج قاسم گردشگر مقاومت داریم و به گونه ای زائر داریم باید زیرساخت ها اعم از اسکان، تغذیه، حمل و نقل و غیه انجام شود.

حجت‌الاسلام رئیسی در خصوص مسئله حاشیه نشینی گفت: بسیاری از روستاهای ما امکانات دارند، اما روستایی نمی ماند چون کشاورزی صرف نمی کند و باید الگوی کشت اصلاح شود و‌ کشور به طرف کالاهای اساسی پیش رود تا مهاجرت و حاشیه نشینی نداشته باشیم و روستاییان در روستاها بمانند.

رئیس جمهور افزود: خدمتگزاری خالصانه به مردم وظیفه ما است؛ کارهایی انجام شده کارهای زیادی هم مانده مردم از ما توقع دارند و مردم انتظار دارند شرابط را به صورت جهادی پیش ببریم.

وی اظهار کرد: خواسته من از مدیران این است مصوبات سفر ابلاغ که شد، همگی پای کار باشند باید حاج قاسمی باشیم و با «ما می توانیم» پیش برویم.

این مقام مسئول عنوان کرد: مقام معظم رهبری به مجموعه دولت فرمودند که زمان زود میگذرد؛ پس مدیریت ما محدود به زمان است باید از همه لحظات استفاده کنیم به ماهها و سالهای آینده محول نکنیم؛ همچنین بر کار زیر مجموعه نظارت کنید؛ چرا که افزایش اعتماد عمومی و رضایت مردم پشتوانه انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار