دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» برگزار می‌شود

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری دومین جشنواره چندرسانه‌ای با عنوان «رسم سرخ» با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» با همکاری ٣٣ نهاد و سازمان فرهنگی و رسانه‌ای کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 14August 2022

دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» برگزار می‌شودبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رحیم نریمانی» مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه «رسم سرخ» جشنواره‌ای ملی در حوزه ایثار و شهادت است، اظهار داشت: این جشنواره با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» با همکاری ۳۳ نهاد و سازمان از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکید‌های مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» و ضرورت روشنگری در تمامی مسائل و موضوعات و همچنین، بهره‌گیری از ابزار هنر و آثار هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: به یقین، این امر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهمیت بسزایی دارد. اساسا هنر به عنوان زبان مشترک تمامی انسان‌ها گویاترین رسانه برای جهاد تبیین و روشنگری در زمینه فرهنگ مقاومت است. شعار دومین جشنواره رسم سرخ نیز با تأسی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین» انتخاب شده است.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره محور‌های دومین جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ توضیح داد: برای این جشنواره هفت محور با عنوان‌های «جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت»، «بیانیه گام دوم انقلاب»، «قهرمان پروری»، «ایثار اجتماعی»، «دیپلماسی ایثار»، «خودباوری و همگرایی ملی» و «قدرت نرم» را در نظر گرفته‌ایم و قرار است در بخش ویژه از دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شود.

نریمانی توضیح داد: هنرمندان فعال در حوزه خلق آثار چندرسانه‌ای می‌توانند آثار خود را در قالب‌های «اینفوگرافیک»، «موشن گرافیک»، «ویدئو ژورنال»، «بازی‌های رایانه‌ای» و «نرم‌افزار‌های موبایل» تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نحوه ارسال آثار به دومین جشنواره چندرسانه‌ای رسم سرخ توضیح داد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره رسم سرخ تا دهم شهریور امسال می‌توانند برای نام‌نویسی و ارسال آثار خود به سایت «نوید شاهد» مراجعه کنند.

به گفته وی، دومین جشنواره رسم سرخ در هر بخش سه برگزیده خواهد داشت و به نفرات اول تا سوم در هر بخش افزون‌ بر لوح و تندیس جشنواره، به ترتیب ۷۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۳۰ میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.

برای دسترسی به صفحه ثبت نام جشنواره رسم سرخ به آدرس https://navideshahed.com/fa/forms/۳۹۰ مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها