بازدید رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق از دستاورد‌های تحقیقاتی دانشگاه مالک اشتر

سپهبد «محسن العلاق» و هیئت همراه از دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه صنعتی مالک اشتر بازدید کردند.
کد خبر: ۵۳۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶ - 14August 2022

بازدید رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق از دستاورد‌های تحقیقاتی دانشگاه صنعتی مالک اشتربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در راستای تبادل علمی و استفاده از تجارب دانشگاه صنعتی مالک اشتر (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) هیأتی عراقی به ریاست سپهبد «سعد مزهر محسن العلاق» رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق از دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه مالک اشتر و نمایشگاه دائمی آن بازدید کرد.

در این بازدید سردار سرتیپ «قاسم تقی زاده» رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر پس از معرفی دانشگاه و مأموریت‌های مختلف علمی و تحقیقاتی آن به برنامه ریزی در بحث آموزش اشاره کرد و اظهار داشت: برآنیم تا نسل چهارم و پنجم آموزش را در این دانشگاه توسعه دهیم.

وی افزود: در کنار سازمان‌های صنعتی در زمینه توسعه طرح‌های دفاعی از جمله هوافضا، رادار، الکترونیک، کوانتوم و هوش مصنوعی همکاری داریم و به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت‌های دشمن را رصد می‌کنیم و نقاط قوت و ضعف دشمن را می‌شناسیم و برای آن تدبیر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مدیریت در دانشگاه و اداره امور سازمان‌های صنعتی گفت: ما در دانشگاه مدیر تربیت می‌کنیم و بر این باوریم که از آنجایی که محققین و دانشمندان از درجات بالایی برخوردارند، حتماً مدیران آن‌ها هم باید به لحاظ علوم مدیریت قوی باشد تا بتواند در سطح صنایع با مدیریت درست و صحیح کشور را رهنمون سازند.

وی اضافه کرد: این دانشگاه علاوه بر اینکه سهم بزرگی از فارغ‌التحصیلان را در سطح نظامی در کشور معرفی می‌کند در سطوح مختلف مدیریت عالی در سطح ملی هم افراد بسیاری را به‌عنوان وزیر و معاون وزیر معرفی کرده است.

سردار تقی زاده در پایان با اشاره به اینکه هدف این‌گونه همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مادی و مالی نیست، گفت: هدف ما توسعه روابط و مناسبات با کشور دوست و همسایه است؛ همچنان‌که در زمان حضور داعش در عراق دغدغه امنیت این کشور را داشتیم، امروز هم برای تعلیم و آموزش شما دغدغه داریم و از آن استقبال می‌کنیم؛ «ایران و العراق لایمکن الفراق».

رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق نیز در پایان این دیدار با تشکر از حسن استقبال و مهمان نوازی سردار تقی‌زاده اظهار داشت: من از دورانی که داعش مناطقی از عراق را اشغال کرده بود، مسئولیت‌های مختلفی در ارتش عراق داشتم و در آن دوران شاهد کمک‌های فراوان شما به عنوان جانشین وزیر دفاع ایران به ملت عراق بودم.

سپهبد محسن العلاق ادامه داد: معتقدم که هرگونه دستاورد و نوآوری از چنین مراکز علمی آغاز و تولید می‌شود و امیدوارم این دیدار به عنوان گام مقدماتی و موفقیت‌آمیز برای دانشگاه صنعتی مالک اشتر و دانشگاه دفاعی عراق باشد.

در ابتدای این دیدار هیأت عراقی از برخی توانمندی‌ها و دستاورد‌های دانشگاه صنعتی مالک اشتر در قالب نمایشگاه دائمی بازدید کردند.

در پایان این دیدار نیز تفاهم‌نامه همکاری با موضوع تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های علمی و تحقیقاتی به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها