جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

افزایش سطح همکاری‌های دفاعی ایران و عراق

امیر سرتیپ نصیرزاده با اشاره به همکاری ایران و عراق در حوزه دفاعی گفت: به دنبال افزایش سطح همکاری‌های دفاعی خود با دولت عراق هستیم.
کد خبر: ۵۳۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ - 14August 2022

افزایش سطح همکاری‌های دفاعی ایران با عراقبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز در حاشیه دیدار سپهبد «سعد مزهر محسن العلاق» رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق با وی که در محل ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان صورت گرفت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو کشور ایران و عراق ظرفیت‌های خوب و مشترکات زیادی دارند؛ به همین جهت در حوزه دفاعی همکاری‌هایی شروع شده است که البته به دنبال افزایش سطح همکاری‌های دفاعی خود با دولت عراق هستیم.

امیر نصیرزاده افزود: منطقه‌ای که دو کشور ایران و عراق در آن قرار دارند، منطقه مهمی است؛ زیرا علاوه بر موقعیت ژئوپولتیکی از ذخایر انرزی زیادی نیز برخوردار است که این باعث شده تا برخی سیاستمداران دنیا و کشور‌های استکباری نسبت به این دو کشور طمع داشه باشند.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: تأمین امنیت و منافع دو کشور ایجاب می‌کند تا ایران و عراق با یکدیگر همکاری داشته باشند؛ از سوی دیگر، افزایش این تعاملات، باعث افزایش همکاری‌های اقتصادی هم می‌شود.

امیر نصیرزاده تأکید کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در راستای تأمین امنیت دو کشور بود؛ زیرا دشمن، امنیت منطقه را هدف قرار داده و از این طریق به دنبال آن است تا با ایجاد ناامنی به اهداف خود دست یابد.

ایجاد مرکز تبادل اطلاعات بین عراق، ایران، سوریه و روسیه
رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق نیز با اشاره به این دیدار، گفت: برای مبارزه با تروریسم نیازمند افزایش همکاری‌های مشترک بین تمام کشور‌های منطقه هستیم؛ بنابراین مرکز تبادل اطلاعات بین عراق، ایران، سوریه و روسیه ایجاد شده است که البته همان‌گونه که عنوان شد، تحقق این مهم نیازمند افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه بین‌الملل است.

سپهبد محسن العلاق افزود: سفر ما به ایران و دیدار امروز نیز در همین راستا بود تا یادداشت تفاهمی را برای تحقق این موضوع اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار