رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در جمع اصحاب رسانه:

خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را از مسئولان مطالبه کنند

سردار هادیانفر گفت: صدای مردم خیلی اوقات به مسئولان نمی‌رسد، خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را از مسئولان مطالبه کنند.
کد خبر: ۵۳۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 14August 2022

۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می‌شوند کمتر از ۱۸ سال هستندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «سید کمال هادیانفر» رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور امروز (یکشنبه) در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که باید صادقانه صحبت کنیم و از تعارف کردن بپرهیزیم.

وی با اشاره به تصادفات رانندگی در کشور ادامه داد: تصادفات به راه و جاده برمی‌گردد؛ حتی قوانین ما در این زمینه کافی نیست و بازدارنده نیست، آن‌جایی که فردی می‌گوید میزنم دیه می‌دهم، قانون مشکل دارد.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: امروز سبد ورودی خودروی ما شده است مانند دهنه قیف همه می‌خواهند خودرو تولید کنند، اما به ته قیف توجه نمی‌کنند. تا کی ما تعارف کنیم و حرف نزنیم. در سال ۸۳، ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داشتیم در سال ۹۸ هم همین مقدار بود. افراد در این نقاط هر روز کشته می‌شوند تا کی باید ببینیم که جاده اصلی جداکننده ندارد و خودرو‌ها رخ به رخ می‌شوند و خودرو منفجر می‌شود و هیچ کسی قادر نیست این ماشین را خاموش کند.

وی تاکید کرد: هر روز در این محور‌ها و نقاط حادثه خیز حادثه  رخ می دهد چطور ویروس کرونا می‌آید همه دنیا بسیج می‌شوند که این بیماری رفع شود کرونا کشته می‌دهد تصادف هم کشته می‌دهد کرونا تمام می‌شود، اما تصادفات همچنان وجود دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه دولت به استناد ماده ۱۰۸ مسئول است به سهم تقصر تصادفات رسیدگی کند، گفت: چرا هشت سال در دولت بودید در هیچ کدام از شورای عالی ترافیک شرکت نکردید و برای کاهش تصادفات هیچ اقدامی نکردید.

سردار هادیانفر ادامه داد: با سلام و صلوات کار پیش نمی‌رود؛ و بعد هم در پایان از هم تقدیر و تشکر کنیم. با ساده‌ترین کار‌ها این اقدامات انجام شدنی است و فقط یک اراده لازم دارد.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: خبرنگاران زبان، چشم و گوش مردم هستند، صدای مردم خیلی اوقات به مسئولان نمی‌رسد شما این موضوعات را به ما منتقل می‌کنید.

سردار هادیانفر تصریح کرد: خودروسازان می‌گویند ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفیت دارند، اما ما در عمل هیچ چیزی نمی‌بینیم. ورق فولاد ایربگ، ترمز  و نقص فنی هیچکدام اصلاح نمی‌شود و فقط تولید می‌کنند. باید به جان مردم اهمیت داده شود. دو هزار میلیارد در روز درآمد دارید چقدر برای ایمنی هزینه کرده اید.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور افزود: خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را مطالبه کنند. باید بحث اسقاط وسیله خودرو را مطالبه کنند.

وی ادامه داد: باید به تصادفات اهمیت دهیم ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می‌شوند کمتر از ۱۸ سال هستند و در آن هیچ نقشی ندارند.

سردار هادیانفر تاکید کرد: ما در اجرای قانون مکلف هستیم، اما به نفع مردم.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها