کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در نشست روز مقاومت اسلامی:

مقاومت لبنان معادلات منطقه را تغییر داد

امهز گفت: مقاومت لبنان از یک کنشگر کوچک به یک کنشگر بزرگ در سطح دنیا تبدیل شده و معادلات منطقه را تغییر داده است.
کد خبر: ۵۳۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 14August 2022

مقاومت لبنان معادلات منطقه را تغییر دادبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با حضور «صلاح الزواوی» سفیر سابق فلسطین در ایران، «خالد القدومی» نماینده جنبش حماس در تهران، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید به مناسبت گرامیداشت روز مقاومت اسلامی امروز یکشنبه (۲۳ مرداد) در سالن همایش‌های امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

در ابتدای جلسه «حکم امهز» کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه اظهار داشت: ابتدا می‌خواهم در مورد تجربه چهل ساله اخیر کشور لبنان سخن بگویم، شکست‌هایی که جهان عرب و جهان اسلام متحمل شده بود و منجر به توافقات ننگینی مانند کمپ دیوید شد.

وی ادامه داد: در دوره شکست‌های اعراب در مقابل اسراییل مقاومت‌هایی که در لبنان وجود داشت بیشتر نشئت گرفته از جریانات کمونیستی بود که قدرت و توان لازم را نداشت. اما به مرور زمان مقاومت‌های اسلامی شکل گرفت و امام خمینی افرادی را از سپاه پاسداران به لبنان فرستاد تا از مردم مظلوم لبنان حمایت کنند.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه تاکید کرد: امام خمینی به خوبی درک می‌کرد که اگر ظرفیت لازم در لبنان نباشد حمایت‌ها از لبنان فایده‌ای ندارد، ایشان به خوبی فهمیده بود که یک قاعده کلی برای ایجاد جنبش مقاومت وجود دارد که به دو بخش اعتقادات و ظرفیت‌های لازم تقسیم می‌شود.

امهز تصریح کرد: در واقع با شروع این مقاومت‌ها پیروزی‌های بزرگی در لبنان به وجود آمد، بنابراین مقاومت لبنان شروع به بزرگ شدن کرد و معادلات را در منطقه تغییر داد، مقاومت لبنان از یک کنشگر کوچک به یک کنشگر بزرگ در سطح دنیا تبدیل شد.

وی افزود: با وجود این پیروزی‌ها امید به لبنان و محور مقاومت بازگشت و اکنون فقط آزادی فلسطین و غزه از دست اسرائیل موضوعیت ندارد، بلکه پایان کار اسرائیل در دستور کار محور مقاومت است، به گواه بسیاری از فرماندهان محور فلسطین نقش لبنان یک نقش بی بدیل در تحول محور مقاومت بود.

امهز تاکید کرد: اکنون چیزی که ما راجع به آن صحبت می کنیم موج انقلاب اسلامی است که هر روز در حال بزرگ شدن و تقویت محور مقاومت اسلامی است.

کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت: اکنون اصل جدیدی در دنیا مبنی بر جهانی شدن موضوعیت دارد، که نظریه پردازانی همچون «هنری» مطرح شده است، ما می توانیم مصداق این اصل را در موضوع محور مقاومت و تقویت روزافزون آن مشاهده کنیم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها