سرپرست فرمانداری قصرشیرین خبر داد؛

بازگشایی مرز‌های خسروی و سومار به‌روی زائران اربعین

«حیدری» گفت: امسال مرز‌های خسروی و سومار در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین و مواکب و عوامل خدمات‌رسان به زائران اربعین بازگشایی شده است.
کد خبر: ۵۳۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳ - 14August 2022

اعزام اولین گروه از زائران عتبات عالیات ازمرز حسرویبه گزارش  دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد حیدری» سرپرست فرمانداری شهرستان «قصرشیرین»، امروز (یک‌شنبه) در آیین بدرقه از زائران عتبات عالیات در پایانه مرز خسروی، اظهار داشت: از امروز کاروان‌های زائر ایرانی عتبات عالیات می‌توانند با مراجعه به این مرز به‌عنوان یکی از مرز‌های چهارگانه، عازم عراق شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اعلام اینکه مسئولان استان کرمانشاه تمام تمهیدات لازم برای تردد زائران اربعین به کربلای معلی را اندیشیده‌اند، گفت: برنامه ما اعزام روزانه ۱۰۰ هزار زائر به کشور عراق از طریق مرز خسروی است.

حیدری اظهار امیدواری کرد که فعالیت مرز خسروی به‌صورت مستمر و دائم باشد و زائران عبات عالیات در طول سال نیز بتوانند از این گذرگاه بین‌المللی عازم عراق شوند.

وی گفت: امسال مرز‌های خسروی و سومار در استان کرمانشاه برای تردد زائران اربعین و مواکب و عوامل خدمات‌رسان به زائران اربعین بازگشایی شده است.

خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشور، قدیمی‌ترین مرز رسمی با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بود.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند، پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار