مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج:

آثار هنری فاخر در شأن شهدا خلق کنیم

سردار «آزادی» با بیان اینکه باید آثار هنری فاخر در شأن شهدا خلق کنیم، گفت: کنگره شهدا منحصر به سپاه و بسیج نیست و باید همه اقشار در آن حضور یابند.
کد خبر: ۵۳۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳ - 14August 2022

آثار هنری فاخر در شان شهدا خلق کنیم

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «عبدالرضا آزادی» مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج، امروز (یک‌شنبه) در مراسم آغاز دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه کنگره اول شهدای گیلان به حضور سردار دل‌ها شهید «حاج قاسم سلیمانی» مزین و با اهتمام تمامی دست‌اندرکاران به‌عنوان یک کنگره برتر و نمونه به کشور معرفی شد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج، یکی از نیاز‌های اساسی کشور را بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و افزود: بزرگداشت شهدا برای حیات کشور ضروری است و شما در وادی قدم گذاشتید که کمتر از شهادت نیست و استمرار حرکت راه شهدا مهم است.

وی با اشاره به ضرورت خلق الگوی جدید برای کشور توسط گیلان در برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان، تصریح کرد: گیلان سرزمین مهد ادب و هنر است که باید از حداکثر ظرفیت‌های آن در جهت تبیین مواردی همچون انگیزش و سبک زندگی شهدا، ایثارگران و رزمندگان استفاده کرد.

سردار آزادی با بیان اینکه در زمینه تولیدات هنری فاخر و ماندگار در کنار شما هستیم، خاطرنشان کرد: باید آثار هنری فاخر در شأن شهدا خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید بعد از تصویب سند اعتلای دستگاه‌های راهبردی بسیج توسط فرماندهی معظم کل قوا، قرار است سالانه ۱۰ کنگره شهدا برگزار شود، افزود: باید برگزاری این کنگره‌ها ادامه داشته باشد که این امر نیاز به ساز و کار و دبیرخانه ثابت دارد؛ بنابراین باید یک دبیرخانه دائمی در استان گیلان و شهرستان‌ها ایجاد شود.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج، ساز و کار کنگره شهدا را مردمی خواند و تاکید کرد: کنگره شهدا منحصر به سپاه و بسیج نیست و باید همه اقشار در آن حضور یابند و برگزاری کنگره در قالب این ساز و کار، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه خاطرات شفاهی استان گیلان در جنگ و اطلس استان در حال تدوین است، متذکر شد: انگیزه شهدا دین و ایمان بود و باید بر همین اساس شخصیت شهدا و سبک زندگی آن‌ها باید تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار