مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین:

فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ عاشورایی است

سرهنگ امیری مقدم گفت: به برکت فرهنگی که در دوران دفاع مقدس بر کشور حاکم بود، هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور مانند چنین دوره‌ای نیست و این همان فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۵۳۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶ - 14August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آیین معارفه «عباس لشکری» به‌عنوان مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بخش «ضیاءآباد»، امروز (یک‌شنبه) با حضور سرهنگ «محمد امیری‌مقدم» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، «علیرضا بابا» رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تاکستان و مسئولان بخش ضیاءآباد برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار داشت: از سه هزار شهید استان قزوین، ۱۵۳ شهید متعلق به بخش ضیاباد است، که نشان از ولایت‌مداری و وفاداری مردم این منطقه به انقلاب و نظام اسلامی دارد.

سرهنگ امیری‌مقدم ادامه داد: اسکتبار جهانی در دفاع مقدس، جنگی تمام عیار را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده بود؛ درحالی که ما از کمترین امکانات و تجهیزات جنگی نیز بی‌بهره بودیم؛ اما نتیجه به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد.

وی با بیان اینکه لایه‌های پنهان دفاع مقدس هنوز بازگو نشده است، گفت: به برکت فرهنگی که در دوران دفاع مقدس در کشور حاکم بود، هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور مانند چنین دوره‌ای نیست و این همان فرهنگ عاشوراست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: تعداد انگشت‌شماری از فرماندهان، از دستان پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان «فتح» دریافت کردند که ۲ نفر از آن‌ها به نام‌های خلبانان شهید «عباس بابایی» و سید اسرا شهید «حسین لشکری» از استان قزوین هستند و این افتخاری بزرگ نه‌تن‌ها برای ضیاءآباد و استان قزوین، بلکه افتخار بزرگی برای کشور ایران اسلامی است.

سرهنگ امیری‌مقدم با ذکر خاطره از خلبان شهید حسین لشکری، گفت: این شهید والامقام در خاطرات خود گفته است که بهترین هدیه‌ای من در دوران ۱۸ سال اسارت، این بود که یک نصف لیوان آب یخ از نگهبان عراقی بگیرم و علت تحمل بالای من در دوران اسارت، توسل به اهل‌بیت (ع) به ویژه حضرت امام موسی کاظم (ع) و خواندن زیارت عاشورا بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها