استاد حوزه علمیه قم:

یاری امام زمان (عج) از مسیر آموزه‌های عاشورا صورت می‌گیرد

حجت‌الاسلام «وطن‌خواه» گفت: عاشورا به ما نشان داد که ممکن است دشمن در قالب‌هایی عجیب انسان را درگیر خود کند؛ از این رو اگر می‌خواهیم یار امام زمان (عج) باشیم، باید از مسیر آموزه‌های عاشورا عبور کنیم.
کد خبر: ۵۳۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵ - 14August 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن وطن‌خواه» استاد حوزه علمیه قم، امروز (یک شنبه) در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام قزوین، اظهار داشت: اگر توانستیم معرفتی کامل از امام حسین (ع) کسب کنیم، خواهیم فهمید که عاشورا نهضتی بزرگ برای حفظ پایه‌های قدرتمند اسلام بود که توانست اثربخشی و ماندگاری شگفت‌انگیزی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عاشورا تنها یک واقعه تاریخی نبود؛ بلکه تا دنیا پابرجاست، می‌تواند برای انسان‌ها آموزنده و اثربخش باشد.

وی ادامه داد: عاشورا به ما نشان داد که ممکن است دشمن در قالب‌هایی عجیب انسان را درگیر خود کند؛ از این رو اگر می‌خواهیم یار امام زمان (عج) باشیم، باید از مسیر آموزه‌های عاشورا عبور کنیم.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه عنوان کرد: هزینه‌های کلانی که دشمن امروز برای تهاجم فرهنگی و تبلیغات ضدانقلاب و دین مبین اسلام انجام می‌دهد، نباید باعث شود که فریب تبلیغات دشمن را بخوریم؛ همان‌طور که در عاشورا عده‌ای با وعده پول و زر، آخرت خود را به دنیا فروختند و تا ابد به درست عبرتی برای دیگران تبدیل شدند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا، احیای دین خدا، بازگرداندن ارزش‌ها به جامعه، اصلاح افکار انحرافی حاکم بر جامعه، زنده کردن روح ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومان بود.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم ارزش‌ها و مفاهیم عاشورایی را در جامعه پیاده کنیم، قدم اول شناسایی و کسب معرفت نسبت به ارزش‌های عاشوراست و در این راستا باید تاریخ عاشورا را با دقت مطالعه و تفسیر کرد.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید پیام و هدف اصلی عاشورا را درک کنیم تا بتوانیم به دریافت درستی از آن‌چه در عاشورا رخ داده است، برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها