مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس:

هدف اصلی یادواره شهدا، یادآوری و تذکر به خودمان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: وجود امنیت پایدار در کشور را مرهون خون شهیدان و جان فشانی های ایثارگران و بسیجیان هستیم.
کد خبر: ۵۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ - 29September 2015

هدف اصلی یادواره شهدا، یادآوری و تذکر به خودمان است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار خداداد ابراهیمی در یادواره شهدای حوزههای مقاومت بسیج هشت ادارات ثامنالائمه(ع) و فاطمةالزهرا(س) که بهمیزبانی ادارهکل فنی و حرفهای استان فارس برگزار شد اظهار داشت: هر ساله در هفته دفاع مقدس یادواره هایی برای بیان ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران برگزار میشود که هدف اصلی آنها، یادآوری و تذکر به خودمان است.

وی با تأکید بر این که در طول هشت سال جنگ حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از کشور جدا نشد تصریح کرد: شهدا با اعتقاد راسخ به خدا و با هدایت امام راحل(ره) در آغاز جنگ با کمترین امکانات، تجهیزات نظامی و تجارب جنگی در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس با تصریح بر این که دشمنان انقلاب و کشور عزیزمان ازسال 57 و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با ترور شخصیتها و انفجار در مراکز تجمع مردمی، جنگ را بر علیه ما آغاز کردند ادامه داد: در سال 59 رسما وارد مبارزه بر علیه خاک ایران شدند و در این جنگ نا برابر انواع سلاحهای شیمیایی و میکروبی را بر علیه ملت ما به کار گرفت و هر جایی را که شما در تاریخ جنگ میبینید که آنها توانستند از رزمندگان اسلام بازپس بگیرند به واسطه استفاده بعثیها از سلاحهای ممنوعه بود.

در ادامه، حشمت کوشکی، سرپرست ادارهکل آموزش فنی و حرفه ای فارس نیز در این مراسم، قدردانی از خانوادههای معظم شهدا را تکلیف و توفیق الهی دانست و گفت: شهدا و ایثارگران در برههای از تاریخ توانستند با شجاعت و از خودگذشتگی، فرهنگ و حماسهای بی نظیر در دفاع از آرمانهای اسلامی، ملی و انسانی خلق و مسیر تاریخ را عوض کنند که باید یاد و نام این بزرگواران برای همیشه تاریخ جاوید باقی بماند.

در این مراسم حجتالاسلام محمد حسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز نیز اظهار کرد: شهادت زیباترین، ماندگارترین و بهترین مدل مرگ است که خداوند این سعادت را نصیب هر کسی نمیکند.

وی با بیان اینکه کسانی که فردای قیامت به داد ما میرسند شهدا هستند، بیان کرد: از پس هر عمل نیکویی، عمل بهتری وجود دارد و تنها شهادت است که بالاتر از آن خوبی وجود ندارد.

به گزارش دفاع پرس، در پایان این مراسم از خانوادههای شهدای ادارات تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار