استاندار یزد در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

حمایت از دانش آموزان در جشنواره‌های علمی و پژوهشی در کنار مسائل عقیدتی

فاطمی گفت:‌ دانش آموزانی که در عرصه المپیاد‌ها و جشنواره‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و در سطح جهانی در کنار مسائل عقیدتی افتخار آفرینی می‌کنند، بسیار برای ما ارزشمند هستند.
کد خبر: ۵۳۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ - 14August 2022

«مهران فاطمی» استاندار یزد در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که امشب در پژوهشکده فرهنگیان یزد و با حضور تمام مسئولان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از یزد اظهار داشت: دستور کار‌های این جلسه از شورای آموزش پرورش متنوع بود. اول مسئله‌ی سرویس مدارس، با توجه به اینکه ما بازگشایی مدارس را پس از کرونا داریم، مسئله‌ سرویس یک مسئله‌ی مهم است و قرار شد یک جلسه‌ای در سطح شهرداری با کل آموزش پرورش و ستاد تنظیم بازار در استان شکل بگیرد.

وی افزود: در خصوص مبلغ هزینه‌هایی که مربوط به سرویس مدارس است، تصمیم گیری شد. همچنین در خصوص تامین سرویس مدارس، با توجه به مسائلی که وجود دارد، تلاش می‌کنیم بهترین تصمیم اتخاذ شود که انشالا اول مهرماه مشکلی نداشته باشیم.

استاندار یزد اذعان داشت:‌ مسئله دوم در خصوص سهم استان یزد در بحث بیسوادی بود، یک سهم ۲۵۰۰نفره را داریم که بایستی آن را پوشش دهیم. معضلات و مشکلاتی در این حوزه وجود داشت. با توجه به اینکه استان مهاجر پذیر هستیم، هم به لحاظ عزیزانی که از سایر استان‌ها به استان ما مهاجرت می‌کنند و هم بحث اتباع. در استان یزد، بحث بیسوادی را خیلی کمتر داریم و تقریبا نادر هست. این بخش‌ها را بایستی در این سطح پوشش دهیم که برای این موضوع، هم تصمیم لازم اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ی امروز بحث پژوهش سرا‌ها و باشگاه جوان آموزش پرورش بود که تصمیمات مهمی اینجا گرفته شد و قرار شد که سند تحولی در این حوزه تدوین شود. در رابطه با بحث تقویت المپیاد‌ها و مسئله‌ی جشنواره‌ها و حمایت ویژه از این بخش که یک ماه به عزیزان فرصت داده شد که این سند را آماده کنند و مدل عملیاتی با سنجش‌های قابل ارزیابی و انشالله علاوه بر تصویب در شورای آموزش و پرورش در ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان هم مصوب شود.

وی تاکید کرد: در امر پژوهش و در امر نوآوری، هر هزینه‌ای که لازم باشد بنده پیگیری، حمایت و دنبال می‌کنم و قرار شد عزیزان به جدیت این مسئله را پیگیری کنند. عزیزانی که در عرصه المپیاد‌ها و جشنواره‌های علمی و پژوهش در سطح ملی و در سطح جهانی در کنار مسائل عقیدتی افتخار آفرینی می‌کنند، بسیار برای ما ارزشمند هستند.

استاندار یزد افزود: در کنار مسائل تربیتی، عقیدتی که همواره مورد تاکید ماست، این مسئله افتخار آفرینی در این عرصه‌ها مثل افتخار آفرینی در حوزه‌های ورزشی برای ما حائز اهمیت است و به جد برنامه ریزی می‌کنیم. همه حکایت‌های مادی و معنوی را انجام می‌دهیم که استان یزد و آموزش پرورش یزد هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی پیشرو و پیشتاز باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار